Waarom is ijshockey is Nederland niet populair aangezien schaatsen dat wel is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey

Het beste antwoord

Vermoedelijk heeft het ermee te maken dat er pas laat in Nederland kunstijsbanen zijn gekomen. Schaatsen kan op natuurijs en dat doen Nederlanders graag. Voor ijshockey heb je een bepaald ijsoppervlak en tribunes nodig.
In Nederland werd voor het eerst in januari 1929 ijshockey gespeeld. In 1934 kreeg Nederland zijn eerste kunstijsbaan. En op 6 september 1934 ontstond de Nederlandse IJshockey Bond. Er zijn nu ongeveer 2000 geregistreerde beoefenaars.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het antwoord is hier te vinden: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35647/ijshockey_d_sport_van_de_spelen
Omdat er een hal voor gehuurd moet worden en er daar maar een paar van in Nederland zijn. Naar een voetbaltraining kan je in elke plaats op je fietsje gaan, daarom kiezen kinderen daarvoor. Het is dus ook een dure sport, daarom zal het bij ons nooit populair worden.