Als je met krachttraining doet, hoeveel dagen moet je dan rust nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Nog een onervaren en niet-georienteerde ziel die de fitnesswereld instapt...Grapje.

Maargoed, je moet per sessie bepaalde spiergroepen trainen.
De meest gebruikelijke volgorde is:
Dag 1: Borst en triceps
Dag 2: Benen en buik
Dag 3: Rug en Biceps
Dag 4: Schouders en buik

Hiermee bedoel ik niet precies vier dagen, maar meer de sessies. Verder gooi ik mijn buik er regelmatig doorheen en neem ik om de 2 voltooide volgorders 2 tot 3 dagen rust zodat ik mijn hele lichaam de kans geef te herstellen.

Eet ook wat meer eiwitten als je kunt. Dan zullen je spieren zich sneller kunnen herstellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoals je ziet kunnen je borst en triceps dus al 3 dagen rusten voordat je ze weer opnieuw traint. Genoeg rusttijd dus.

Toegevoegd na 5 uur:
Zorg er trouwens voor dat je bij een combo eerst de grootste spiergroep traint. Dus als je je rug met biceps traint moet je eerst je rug trainen en daarna je biceps.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+ goed schema zo.
Het gaat inderdaad om rust per spiergroep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk schema maar zou toch wat omruilen.
Borst in combinatie met biceps en rug in combinatie met triceps.
Wanneer je namelijk je borst traint train je ook vanzelf je triceps mee. En wanneer je rug traint pak je ook je biceps automatisch mee.
Wanneer je het dus op mijn manier doet train je je biceps en triceps zo 2 keer per week.
Voor de rest ok hor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stephanie. Dat klopt niet wat je zegt. Natuurlijk wist ik allang dat je bij je borsten je triceps gebruikt en bij je rug je biceps. Vandaar ook dit schema. Als je het zou doen zoals jou, dan bottleneck je jezelf. Als ik mijn triceps zou trainen icm mijn rug dan kan ik mijn borst niet meer volop trainen, want ik heb dan spierpijn en geef mijn triceps geen rust. Dan word mijn borst dus ook niet meer volop getraind.