Als je met krachttraining doet, hoeveel dagen moet je dan rust nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nog een onervaren en niet-georienteerde ziel die de fitnesswereld instapt...Grapje. Maargoed, je moet per sessie bepaalde spiergroepen trainen. De meest gebruikelijke volgorde is: Dag 1: Borst en triceps Dag 2: Benen en buik Dag 3: Rug en Biceps Dag 4: Schouders en buik Hiermee bedoel ik niet precies vier dagen, maar meer de sessies. Verder gooi ik mijn buik er regelmatig doorheen en neem ik om de 2 voltooide volgorders 2 tot 3 dagen rust zodat ik mijn hele lichaam de kans geef te herstellen. Eet ook wat meer eiwitten als je kunt. Dan zullen je spieren zich sneller kunnen herstellen. Toegevoegd na 3 minuten: Zoals je ziet kunnen je borst en triceps dus al 3 dagen rusten voordat je ze weer opnieuw traint. Genoeg rusttijd dus. Toegevoegd na 5 uur: Zorg er trouwens voor dat je bij een combo eerst de grootste spiergroep traint. Dus als je je rug met biceps traint moet je eerst je rug trainen en daarna je biceps.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100