Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nu sinds maandag spierpijn, hoe kan dit?

Ik train nu bijna 2 jaar waarvan het laatste jaar vooral krachttraining.
Maandag heb ik met een vriend een andere trainingschema gepakt. Maar nu heb ik nogsteeds spierpijn aan m'n rugvleugels. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
606
naamlooss
11 jaar geleden
Gebruik je eiwitten shakes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, whey perfection.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zult bij de nieuwe training spieren getraind hebben die je eerder nooit zo zwaar belastte als afgelopen maandag. Gevolg hiervan kan zijn dat je een aantal dagen spierpijn kan houden, soms wel 5 dagen lang. Als je er in de loop van de komende week nog steeds last van hebt, adviseer ik je een bezoek aan de huisarts, maar ik denk dat het wel wegtrekt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is alweer weggetrokken ;) gisteren zelfde training gedaan en vandaag al minder spierpijn dan vorige week

Andere antwoorden (1)

Na een extreme (lees: overbelasting) belasting van de spieren ontstaat spierpijn. Het volledige herstel duurt meestal 48 uur. Dit afhankelijk van je algehele gesteldheid. De meeste krachtsporters zien spierpijn als 'bewijs' dat ze 'goed' bezig zijn en dat spiergroei plaatsvindt. Er treedt in de loop van tijd gewenning aan de pijn op. Bij ontbreken van pijn na het trainen heeft de krachtsporter dan het idee dat hij onvoldoende getraind heeft. Denk hierbij aan de 'gevleugelde' uitspraak: Pijn is fijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding