Wat valt er te beleven in het Goffertpark in Nijmegen?

Welke Nijmegenaar wil wat vertellen over het Goffertpark? Ik kan wel googelen maar het is lastig te ontdekken of de info actueel is.
Wat ik graag zou weten is:

1. Rijdt het stoomtreintje weer/nog? is het een echt stoomtreintje? Rijdt ie alleen 's zomers?
2. is het rosarium leuk om te bekijken? Wordt het goed onderhouden?
3. is het leuk om er te wandelen?
4. Is de kinderboerderij leuk? Wat voor dieren lopen er?
5. Nog meer dingen die de moeite waard zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

Ze hebben het stoomtreintje inderdaad weer nieuw leven ingeblazen heb ik gehoord. Ik weet niet of ie alleen 's zomers rijdt.
Rosarium?????Oh ja? Is me nooit opgevallen. Heeft dus waarschijnlijk nooit veel indruk op me gemaakt.
De kinderboerderij is op zich wel leuk, maar vooral voor (kleine) kinderen naar mijn idee. Dieren: konijnen, cavia's, varkens, pauw, eendjes, paarden, kippen, vogeltjes, herten, schapen, geiten en ezels. Kinderen kunnen zich verder nog vermaken in een aantal speeltoestellen. Ook staat er een oude tractor waar ze op kunnen klimmen. Tegen betaling is er koffie, thee, limonade of een zakje chips verkrijgbaar.
Het goffertpark bestrijkt eigenlijk een hele grote grasvlakte waar het vooral in de zomer goed toeven is en dan veel op gespeeld wordt. Soms staat er dan ook een ijscoboer in zo'n mobiele wagen, waar een heerlijk ijsje te verkrijgen is. Rondom ligt een geasfalteerd pad, waar je goed op kunt joggen/skeeleren/wandelen.
Er zijn ook stukjes bos te vinden en een aantal vijvers.
Het NEC stadion kun je er vinden.
Het Goffertbad is gesitueerd aan de rand van het park.
Dit is een openluchtbad, dus alleen in de zomer open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het mooiste van het Goffertpark is het NEC stadion.
Er is ook een buitenzwembad met verwarmd water en een hoge glijbaan en duikplanken.
De kinderboerderij is leuk om te bezoeken maar het leukste als er ook een (klein) kind bij is.
Wandelen kan ook mooi er zijn veel bomen en er is veel groen.