hoe heet de sport waarbij je uit een vliegtuig springt met een pak met ''vleugels'', en een parachute?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Antwoorden (4)

de sport heet gewoon (extreme) base jumping,
en word gedaan met een fligth suit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Skydiven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Benji jumpen of skydiven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo lang je de parachute nog opent voor het landen blijft dit vallen onder de noemer: Parachutespringen.

Je hebt echter een Zwitser (Yves Rossy) die uit vliegtuigen springt met vleugels en een jetmotortje. Hij draagt voor de veiligheid wel een parachute, maar land in principe zonder. Meer informatie over hem:

http://sport.infonu.nl/overige-sport/87558-jetman-kan-vliegen-zonder-vliegtuig.html

Dan heb je ook nog de categorie levensmoeheid, waarin een brit afgelopen week met een "vleugelpak" maar zonder parachute uit een vliegtuig (700 meter hoogte) sprong.
Daar heb ik nog geen officiele term voor kunnen vinden (op levensmoe of idioterie na dan)

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2817927/brit-springt-zonder-parachute-van-700-meter.html