fotobewerking;ik moet in de ene foto een vlak zien te vervangen door een alreeds bestaande foto (die op mijn computer staat) kan iemand helpen?

Ik moet dit stap voor stap kunnen nalezen want als ik me hier nog iets langer over moet buigen zonder resultaat dan trap ik mijn macbook aan gort. Een gratis programma kan ik op eigen kracht wel installeren, maar die bewerking moet echt stap voor stap want ik heb echt moeite om me in te houden.

ik ga nu maar even slapen maar hoop dat er iemand is die dit in de tussen tijd voor me wil opschrijven want ik moet vanmiddag dit plaatje kunnen gebruiken. ik weet ook dat het waarschijnlijk niet heel moeilijk is en ben U medewerking dan ook zeer dankbaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga nu maar even slapen ??? IS dat niet het probleem dan ? Ik ben al een uur weer op ! Heb je de beide plaatjes, dan kan ik eventueel zien wat ik voor je kan doen. Zoals je het hier beschrijft, klinkt het namelijk niet heel erg ingewikkeld......iets wat met Paintshop vrij eenvoudig moet kunnen. Een uitzicht uit een raam of een schilderij (eventueel uit een hoek) in een andere foto plakken bijvoorbeeld.

Antwoorden (2)

Dit idee ?
Ik kan het je echter alleen uitleggen voor PaintShopPro ; andere fotobewerkingsprogramma's heb en ken ik niet.

Hier heb ik een plaatje genomen waaruit ik eerst het vlak heb gekozen dat vervangen danwel gevuld moet worden. (In dit geval simpel vierkant, maar in PSP is elke vorm mogelijk, zij het met wat meer moeite). Dat heb ik wit gemaakt, geselecteerd, en vervolgens gekozen voor invert selection. (Dan heb je alles behalve de witte vlakken onder je knop, die dan transparant zijn.

Die plak ik vervolgens als (floating) selection op de andere foto (eventueel formaat eerst aanpassen), en daarna is het een kwestie van mengen (lagen samenvoegen), croppen (mooi binnen het nieuwe kader laten passen) en eventueel finetunen op pixelniveau, al heb ik dat in het voorbeeldje niet gedaan ; dat is simpel rechttoe rechtaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je/u/uw/jij/joe antwoord. ik heb er vrij weinig aan maar daar kan jij niet veel aan doen hoor, dat ligt meer aan mezelf..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat ik heb begrepen nu ben je dus op zoek naar een heel specifiek programma dat iemand maar net moet kennen , en ook nog eens vrij oud (en niet meer gebruikt) zou kunnen zijn.....
Dus je wilt als ik het begrijp 2 fotos in 1 maken?
De ene foto heeft een helft die je wilt vervangen door een andere foto.

Dit kan je zelfs met paint doen:

Open paint, open de 1e foto waar je de andere in wilt zetten.
Selecteer met het vierkante tekentje de kant die je wilt behouden.
Kopieer dit dan,

Open een nieuwe paint,
Plak het hierin, sleep de rechterkant zodat er een groter wit leeg vak komt.
Rechtermuisknop ( iets met afbeelding plakken uit: )
Selecteer de 2e foto,
Nu is het even zorgen dat de hele foto erin past door de scherm een beetje te vergroten.

Klaar is kees

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook met het vierkantje het deel van de foto selecteren waar de andere overheen moet.
Selecteer dat en klik knippen/verwijderen.
Plak nu die andere foto erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dank je voor het antwoord. Had eigenlijk moeten zeggen dat ik een Apple (ergerlijke dingen zeg) hanteer. Maar toch bedankt hoor.