Welke handicap heb je nodig om op St. Andrews te spelen?

Welke handicap heb je nodig om op de golfclub St. Andrews in Schotland te spelen? Heb je daar een bepaalde handicap voor nodig of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (2)

Officieel een handicap van 24, maar als je genoeg poen meeneemt kom je daar wel onderuit:

http://thesandtrap.com/t/37926/st-andrews-official-handicap-criteria
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat met genoeg geld slaat nergens op ;). Je moet reserveren en dan s'morgens naar de pro-shop gaan waar geloot wordt welke mensen wel en niet mogen spelen, omdat er (meestal) meer spelers zijn dan starttijden beschikbaar
Mannen moeten een handicap hebben van minimaal 24 en vrouwen een handicap van mininaal 36.

Een handicap van 24 houd dus in dat je 24 slagen boven het baangemiddelde (par) mag spelen. Par op "the Old Course" is 72.

"It is easier to obtain a tee time on the Old Course than many might think. There are four main ways to do so if you have a suitable handicap (24 for men and 36 for women) and this page explains each of them in detail. The first way is to apply through the Advanced Reservations process at the start of September for play the following year. The second, and most common way, is to enter the Ballot which is drawn 48 hours in advance. Thirdly, Single Golfers can approach the Starter on the day they wish to play and he will try to slot them in with groups going out that day. Finally, guaranteed premium tee times can be purchased from the Old Course Experience."