Als voetballer wil ik mijn kracht intensifiëren. Welke voedingsmiddelen kunnen mij daarbij helpen?

Het is mijn zwaktste punt, kracht. Hoewel ik iedere dag train, merk ik dat mijn kracht ontoereikend is. Ik ben vegetariër en wil dat graag zo houden. Welke middelen kunnen mij helpen om meer explosiviteit, uithouding en kracht te ontwikkelen? Ik neem al een tijdje soja-isolaat als extra eiwitbron. Verder neem ik vitamines (B-complex, ijzer, magnesium, kalk met vit D3, levertraan, spirulina, selenium zink, glucosamine met chondritine en MSM, en vitamine C).
Ik eet veel groenten en fruit, pasta, rijst, cornflakes, aardappelen, peulvruchten, sojaproducten, melk, af en toe een eitje,...
Na de trainingen neem ik, als ze intens genoeg waren, wat creatine.
Wellicht is L-carnitine en taurine ten zeerste aan te raden als vegetariër? En lysine en methionine, zijn die ook te verkrijgen, of maken die gewoon deel uit van andere stoffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Extra b-12 is nooit weg, dit geeft een energieboost per dag. Je kunt dan het beste methylcobalamine nemen (sublinguals) zuigtabletten voor onder de tong of kauwtabletten. Deze vorm van b12 wordt direct opgenomen in het bloed, normale b-vitaminen moeten eerst gemethyleerd worden door het lichaam waarna ze kunnen worden opgenomen.

Van NOW methyl-b12 heette deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens naar je eiwitten, eiwitten zijn spierversterkend, dus veel eieren eten zou heel goed voor je zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
17% van ons spierweefsel bestaat uit eiwitten.