Wat is een leuke gymles om te geven?

Ik moet voor school een gymles geven, wat is leuk om te doen? Er zijn al veel van die standaard dingen geweest als hockey en voetbal.

Toegevoegd na 14 minuten:
Les wordt gegeven aan jongens en meisjes van rond de 16...

Toegevoegd na 14 minuten:
Les duurt 100 minuten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
13.3K

Het beste antwoord

Nieuwe rage!!!
Tchoukball is een mix van basketbal, handbal en volleybal. Het is een teamsport waarbij er met een bal en twee terugkaatsende vlakken wordt gewerkt.
Kenmerken voor deze sport is het weglaten van alle vormen van lichamelijke agressie tussen de twee partijen.
De flexibiliteit van Tchoukball maakt toegankelijk voor een grote vrijheid om acties te ondernemen.
Ook kan iedereen aan deze sport meedoen, ongeacht zijn leeftijd, geslacht en zijn geestelijke gesteldheid

voor regles en punten en hoe te spelen op deze web sute staat alles uitgelegt,kopieren van alles ging niet want dan was het antwoord te lang:
http://www.scholieren.com/werkstukken/11400

ook heb ik een filmpje gevonden dan kan je kijken hoe het gespeeld word!!!

http://www.youtube.com/watch?v=oaJ1m-75m84
en ik moet zeggen het ziet er erg leuk uit.

suc 6!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken ik niet +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! wordt er zeker in verwerkt!

Andere antwoorden (7)

Apekooien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Zumba-les met Zumba muziek. Heel trendy op dit moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das wel handig ja..Zumbales MET Zumbamuziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nah, ik heb net zo'n les opgezocht:(
Wat favoriet was vroeger bij mij: al genoemd apekooien inderdaad.
zo maak je gebruik van bijna alle toestellen in de gymzaal.

Ook een leuke oefening met de trampoline en de bok is leuk.
De ringen zijn ook er leuk om te doen.

Honkballen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals mijn voorganger ook al aangaf een zumba gymles,
Ik heb er een voor je opgezocht, beetje zumba, beetje gym, en dansen.
Ik denk dat de meesten dit wel leuk zullen vinden, ipv die vaak saaie lessen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook voor kinderen is er een zumba les.
http://www.youtube.com/watch?v=5EfEG4g9F_U&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apekooien is meer voor de basisschool.
Mischien is het leuk om te softballen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kunnen allemaal wel zeggen wat wij leuk vinden uit ons verleden, maar wat willen deze jongelui.

Apekooi is altijd erg leuk geweest. Maar vinden zij dit nog leuk.
Rugby, vond ik ook altijd erg leuk, hield namelijk van actie. En het ging er altijd hard aan toe. Maar daarna waren we altijd bekaf maar wel voldaan.

Of iets met team verband, zodat ze in groepjes moeten overleggen hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Stapelen van mensen eerst een kring vormen en daarna er een kring er boven op. (staand). En kijken hoeveel ze kunnen houden, daarna personen er bovenop die gang liggen zodat de 2e laag deze weer vast moeten houden. Denk wel aan de veiligheid.