Hoe kunnen doven mee doen aan wedstrijdzwemmen?

Ze kunnen het fluitje niet horen toch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ze horen geen fluitje nee, maar ze kunnen wel een vlag zien zwaaien. En zo wordt dat dan aangegeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
En er wordt gebruik gemaakt van lichtsignalen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op het startblok zit een element die zodra het startschot komt, het gaat trillen. Dus dat voelen ze aan hun voetzolen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
et is belangrijk dat je voordat de wedstrijd begint overlegt met de scheidsrechter dat die er vanaf weet zo kunnen dingen toegepast worden zoals wat hier boven staat of eventueel met overleg met de zwemmer en scheidsrechter
andere dingen kunnen toepassen

Toegevoegd na 1 minuut:
voor meer infomatie over het zwemmen met een handicap kijk dan even bij de bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de meeste doven en slechthorenden staat een official achter de persoon en tikt deze aan als het startschot klinkt. Ook kijken doven en slechthorenden naar de official die het startschot geeft, deze kan dan door middel van een hoofdknikje aangeven dat er gestart mag worden. Ook kan er besloten worden een volledig stil startschot te geven door middel van het gebruik van een vlag.
Bij mijn kinderen zit een doof kind dat op deze manier toch mee doet aan het wedstrijdzwemmen. Bij de wedstrijdsecretaris wordt aangeven dat het kind doof is en een vrijwilliger/official tikt het kind aan als het startschot klinkt.