Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door het ijs zakken: Waar moet je naar toe zwemmen als je door het ijs bent gezakt.Naar het donker of naar het ligt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
13.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou naar het liCHt zwemmen. Erbij gaan liggen lijkt me geen goed plan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ca44 :-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat licht er aan waar het ligt licht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je door het ijs zakt, moet je naar donkerste deel zwemmen. En als er veel sneeuw op ht ijs ligt, moet je juist naar het lichtste gedeelde zwemmen. Omdat veel sneeuw betekent minder (zon)licht door het ijs komt.
Misschien is het ook handig als je ijspriemmen meeneemt en ze dragen om je nek. Het ijs rond wak kunnen erg glad zijn. Wat eruit klimmen moeilijker maakt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb altijd begrepen dat je een donkere plek moet zien te vinden om er uit te komen als je onder het ijs bent geschoven.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Wat kun je nog doen als je door het ijs zakt en onder het ijs terecht komt?
Is er sprake van veel sneeuw op het ijs? Zwem dan naar lichte plekken toe onder het ijs om een wak te vinden. Is het ijs sneeuwvrij? Zwem dan juist naar plekken toe die donker zijn om een opening in het ijs te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht er aan wat je wil gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding