Wat is als voeding meest aangeraden 's avonds na het sporten ?

Als ik na het sporten thuiskom 's avonds, heb ik altijd een hongergevoel. Omdat ik geleerd heb nooit met honger te gaan slapen, vraag ik me nu af wat eigenlijk het beste is om te eten.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik doe aan cardio en kracht. Fitness dus. Grotendeels om af te vallen (of vet naar spier omzetten - body shaping zeg maar) maar ook om m'n conditie te verbeteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
9.4K

Antwoorden (7)

Na krachttraining: vooral eiwitten. Griekse yoghurt, gekookt eitje, etc.
Na cardio: combi van koolhydraten en wat eiwitten. Bakje yoghurt met muesli bijvoorbeeld, boterham met huttenkase of kaas, etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet te zwaar eten, maar zoiets als dit vult genoeg en helpt om je spieren te herstellen.
Google ook eens op 'post-workout snacks' voor gigantisch veel lekkere en gezonde suggesties.
Ritsuka
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan heb ik het kennelijk instinctief goed gedaan: na het 's avonds sporten neem ik een gebakken ei op een boterham met een glas melk erbij.
Ritsuka
11 jaar geleden
Klinkt top :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik neem vaak griekse yoghurt met wat nootjes en een klein beetje honing, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je Low fat wilt trainen of in een cutperiode zit kun je beter magere kwark nemen 0% vet. En inderdaad musli GEEN crusli daar zit veel vet in en het is gebonden met honing wat het wel erg calorisch maakt. En kaas kun je ook beter vermijden daar zit veel verzadigd vet in. Beter is een boterham met blikje tonijn uit water bijvoorbeeld met veel onverzadigde vetten, eiwitten en andere goede dingen.
Ritsuka
11 jaar geleden
allemaal goede extra tips :)
Vlak voor het sporten een banaan.
Ruim van te voren koolhydraatrijk eten zoals macaroni of spaghetti. Na het sporten heb je geen honger meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snoep verstandig, eet een appel.
jc54
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je hebt gedaan, maar na intensief sporten is een appel niet genoeg.
jc54
11 jaar geleden
Klopt, maar mensen die intensief sporten, weten in het algemeen wel welke voeding ze moeten gebruiken ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
na het sporten moeten je spieren herstellen. Ik zeg niet dat je stapels boterhammen of liters yoghurt moet nemen, maar gewoon iets kleins zodat je maag gevuld is.
En yoghurt is licht verteerbaar, dus je kunt daar prima een klein bakje van eten voor het slapen.
Wat ik altijd doe, is direct na het sporten in de sportschool nog dextro of een post workout shake met veel snel opneembare dextrose. Voed je spieren direct, en dan als ik thuis ben een proteïne(eiwit) shake. Wat ook goed is bijvoorbeeld een bakje meusli met yoghurt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan het beste vlak voor het slapen snelle koolhydraten mijden, anders slaap je slecht. En als deze koolhydraten niet de energie kunnen leveren die ze zouden moeten, dan wordt het opgeslagen als vet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je Low fat wilt trainen of in een cutperiode zit kun je beter magere kwark nemen 0% vet. En inderdaad musli GEEN crusli daar zit veel vet in en het is gebonden met honing wat het wel erg calorisch maakt. En kaas kun je ook beter vermijden daar zit veel verzadigd vet in. Beter is een boterham met blikje tonijn uit water bijvoorbeeld met veel onverzadigde vetten, eiwitten en andere goede dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cruesli is inderdaad een bom calorieën. Tonijn op waterbasis vind ik persoonlijk gewoon zo niet te hachelen, dus ik meng het met de becel sla dressing, is net mayo zonder nadelen! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja precies dat doe ik ook alleen dan met yoghurt dressing ook dat is bevat weinig vet. of ik doe bij de tonijn nog wat sla of komkommer om de smaak een beetje te veranderen
Ritsuka
11 jaar geleden
ik neem altijd jumbo ontbijtgranen, is alleen haver en tarwevlokken, zonder toevoegingen of suiker. Kost maar €0,90 per kilo :)
Fruit een banaan is het beste en die kan je er ook goed er voor nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om na 8 uur 's avonds niks meer te eten. Alles wordt omgezet als vet. Heb je zo'n honger dat je bijna neervalt? Dan kan je het best een flinke glas water drinken. Daarom na het sporten gelijk naar bed, anders krijg je veel honger en is het alsof je niks hebt verbrandt.
Probeer maar, na ongeveer 3 dagen wen je het en krijg je geen hongergevoel meer. Ik heb echt ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe kom je daar weer bij? Welk fabeltje heb jij ergens opgepikt? Als je meer kcal inneemt dan je verbruikt wordt het opgeslagen in vet, niet alle kcal die je na 8 uur 's avonds gebruikt. Heb je enig idee hoeveel kcal je verbruikt tijdens 8 uur slaap?
Ritsuka
11 jaar geleden
je lichaam heeft echt geen klok van: oh, het is 8 uur, we zetten alles stop.
Ritsuka
11 jaar geleden
en met honger naar bed gaan? grote kans dat je midden in de nacht wakker word, of dat je 's ochtends bijna flauwvalt. Honger is een teken van je lichaam dat het voedingsstoffen tekort komt. Door dit telkens te negeren, verstoor je dit signaal.
Ritsuka
11 jaar geleden
als ik dat probeer, kom ik mijn bed niet uit..
Dan ben ik duizelig, misselijk, trillerig en zie ik allemaal zwarte vlekken.
1 keer zelfs bijna flauwgevallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.askmen.com/sports/foodcourt_250/285_metabolism-myths.html
http://www.daveywaveyfitness.com/nutrition/myth-busted-should-you-not-eat-before-bed/
http://www.marksdailyapple.com/health-myths-debunked/
http://women.webmd.com/pharmacist-11/stomach-problems?page=3
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=137711253&page=1 Het gaat er om WAT je in totaal eet op een dag, niet zozeer hoe laat je wat eet.
Maar 's avonds laat hangen de meeste mensen voor de tv met een zak chips, en als je al je dagelijkse hoeveelheid kcal binnen hebt, dan zet dat wel aan ja.
Maar als je zorgt dat je de hele dag gezond hebt gegeten, en 's avonds heb je nog een kleine gezonde snack wat binnen je caloriebehoefte past, dan is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Ritsuka!