Wat is als voeding meest aangeraden 's avonds na het sporten ?

Als ik na het sporten thuiskom 's avonds, heb ik altijd een hongergevoel. Omdat ik geleerd heb nooit met honger te gaan slapen, vraag ik me nu af wat eigenlijk het beste is om te eten.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik doe aan cardio en kracht. Fitness dus. Grotendeels om af te vallen (of vet naar spier omzetten - body shaping zeg maar) maar ook om m'n conditie te verbeteren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Na krachttraining: vooral eiwitten. Griekse yoghurt, gekookt eitje, etc. Na cardio: combi van koolhydraten en wat eiwitten. Bakje yoghurt met muesli bijvoorbeeld, boterham met huttenkase of kaas, etc. Toegevoegd na 1 minuut: Niet te zwaar eten, maar zoiets als dit vult genoeg en helpt om je spieren te herstellen. Google ook eens op 'post-workout snacks' voor gigantisch veel lekkere en gezonde suggesties.

Vlak voor het sporten een banaan. Ruim van te voren koolhydraatrijk eten zoals macaroni of spaghetti. Na het sporten heb je geen honger meer.

Snoep verstandig, eet een appel.

Wat ik altijd doe, is direct na het sporten in de sportschool nog dextro of een post workout shake met veel snel opneembare dextrose. Voed je spieren direct, en dan als ik thuis ben een proteïne(eiwit) shake. Wat ook goed is bijvoorbeeld een bakje meusli met yoghurt. Toegevoegd na 3 minuten: Je kan het beste vlak voor het slapen snelle koolhydraten mijden, anders slaap je slecht. En als deze koolhydraten niet de energie kunnen leveren die ze zouden moeten, dan wordt het opgeslagen als vet.

Als je Low fat wilt trainen of in een cutperiode zit kun je beter magere kwark nemen 0% vet. En inderdaad musli GEEN crusli daar zit veel vet in en het is gebonden met honing wat het wel erg calorisch maakt. En kaas kun je ook beter vermijden daar zit veel verzadigd vet in. Beter is een boterham met blikje tonijn uit water bijvoorbeeld met veel onverzadigde vetten, eiwitten en andere goede dingen.

Fruit een banaan is het beste en die kan je er ook goed er voor nemen

Het beste is om na 8 uur 's avonds niks meer te eten. Alles wordt omgezet als vet. Heb je zo'n honger dat je bijna neervalt? Dan kan je het best een flinke glas water drinken. Daarom na het sporten gelijk naar bed, anders krijg je veel honger en is het alsof je niks hebt verbrandt. Probeer maar, na ongeveer 3 dagen wen je het en krijg je geen hongergevoel meer. Ik heb echt ervaring.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100