Hoe loop ik zoveel mogelijk rondjes?

Morgen heb ik coupertest, dat houd in dat ik zoveel mogelijk rondjes om een veld moet lopen in 12 minuten. Mijn conditie is helaas niet heel goed, hoe maximaliseer ik het aantal rondjes? Dan denk ik aan:
- Ademtechnieken
- Renstrategie
- Voorbereiding
- Iets tegen een steek in je zij

Etc. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Toegevoegd na 13 minuten:
Coopertest dus...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

De Coopertest is een conditietest.
Er wordt dus gemeten hoe goed jouw conditie is.
Als je conditie niet goed is, zal je in de test niet heel hoog scoren.
Dat geeft helemaal niks.
Dus waarom zou je willen doen alsof je een betere conditie heb dan je werkelijk hebt.

Mijn conditie is nooit veel geweest, toen ik die test vroeger op school kreeg. Ik liep een paar honderd meter, en de rest wandelen.
Heb er nooit een onvoldoende voor gekregen, wij werden beoordeeld op inzet.
11 jaar geleden
Vraag of je een mp3 speler op mag!! Dat deed ik ook en zonder dat ik het echt doorhad bleef ik in een lekker tempo rennen en heb ik m nog gehaald ook. Mijn lijf was niet meer gewend dan van en naar school naar huis fietsen, maar die coupertest lukte goed! Ik zou een beetje een actieve afspeellijst aan zetten dan, dat werkt toch wel het meest. En veel water drinken is ook wel fijn, maar dan vooral achteraf, niet teveel van te voren drinken dan klotst t zo in je maag... maar een beetje kan wel :) Heel veel succes met je test!

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik bedoel je haalt m sowieso wel, maar ik had boven mijn verwachting gescoord en dat is natuurlijk altijd fijn :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een steek in je zij krijg je meestal door je ademhaling. Als je met je rechterbeen stapt en je haalt adem, krijg je de steek in je linkerzij en andersom. Wat je hieraan kunt doen, is niet snel en 'oppervlakkig' ademhalen, maar dieper ademhalen en dus rustiger. Daardoor zou de steek weg moeten blijven. Dat vereist wel wat oefening ben ik bang.
Bij de coopertest zocht ik altijd een maatje die ongeveer zo snel liep als ik, we konden ons concentreren op elkaars benen en zo doorlopen. En een gek trucje van mijzelf is, om me in te beelden dat er iemand achter mij aan rent waar ik zo hard mogelijk voor moet vluchten.