Heeft iemand tips waardoor ik het lopen langer kan volhouden ?

Ik ga regelmatig fitnessen, maar daarbij vermijd ik de loopband zo veel mogelijk. Het is een nachtmerrie, want ik ben zodanig geconcentreerd op het feit dat ik uitgeput raak, dat ik al kapot ben nog voor ik volledig mijn opwarming afgewerkt heb.

Zijn er geen simpele tips om wat afgeleid te zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Er zijn genoeg manieren om cardio te doen, waarom wil je per se op de loopband als je er een hekel aan hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga lopend naar de sportschool.
Ga wandelend naar de winkel.
Ga te voet naar de trein.
Ga lopen door het bos.
Ga wandelen in het winkelcentrum.
Ga te voet bij vrienden op bezoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
momopoyolo : maak er een antwoord van en van mij + !

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe ver je van je sportschool vandaan woont, maar misschien is het een optie om erheen te wandellen. De heenweg vol goede moed, en de terugweg misschien met tegenzin, maar dan zul je wel moeten :p

Buiten in de natuur lopen bevorderd ook wel denk ik. De tijd die je in de sportschool kwijt zou zijn op de loopband kun je nu voor andere dingen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gebruik er een walkman, mp3-speler of hoe die nog modernere apparatuur mag heten bij. Gebruik muziek in een tempo wat jou ligt, en loop dan lekker op de maat erbij mee.
Amadea
11 jaar geleden
zorg dat je muziek of andere afleiding bij je hebt.
wat bij mij erg goed werkt: til je voeten niet zo ver op, probeer ze zo veel mogelijk te ontspannen, zet ze niet neer maar laat ze vallen, zodat je je beenspieren minder hoeft te gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TV kijken is wel een goeie.
Vaak is mtv het beste. Daar is rond 19:00 altijd een soort programma als: "Vroeger was ik dik", dat geeft mij altijd erg veel motivatie om toch nog een minuutje langer te blijven staan...
Of discovery, dan krijg je iets als: "de beste soldaat", "hondenverluisteraar"...
En wat te denken van Eurosport: "goals" is wel ok, zie je alle sport hoogtepunten van het weekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die tips heten: trainen.
Gewoon oefenen en elke dag een paar minuten langer.
Opgeven is voor watjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zowel met spinnen als met de loopband had ik dit : na 3 minuten wil ik er af ! eerst moest ik 10 minuten en opbouwen en ook nog harder trappen en hogere weerstand (?) en het enige dat bij mij hielp was een gezellig iemand er naast waar je af en toe een beetje mee kunt babbelen / ouwehoeren...! niet steeds natuurlijk, je hebt je adem nodig !

antwoord
tussendoor met iemand gezellig praten, dat werkte voor mij, probeer het eens, een ding is zeker : het leidt af, waardoor de tijd sneller gaat !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dek met mijn handdoek de tijd af op het apparaat, zodat ik niet zie hoe lang ik nog moet, blik op oneindig, ipod op met goede snelle muziek en op een constant tempo aanhouden. Dat werkt in ieder geval bij mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een e-reader met gratis russische klassiekers:
Dostojevsky, Tolstoj, Gogol etc. die zet ik voor mij op de loopband of crosstrainer neer.