Over een week moet ik 3km gaan rennen, maar ik heb een conditie van niks. Helpt het als ik vanaf nu elke dg ga rennen? Helpt stappen op je plaats ook?

Ik wil dus alvast een beetje oefenen. Ik weet dat ik waarschijnlijk niet binnen een week een topconditie kan opbouwen maar als ik daarvoor al een beetje wil oefenen helpt het dan om zeg maar in mijn kamer te gaan rennen zonder vooruit komen? Dus op je plaats stappen? Of zal ik dan echt naar buiten moeten en wat rondjes moeten gaan rennen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat hierboven staat is echt onzin. Je kunt dan misschien wel conditie opbouwen maar je spieren kunnen dat dan nog niet aan. Belangrijk is dat je je hele lichaam traint. Conditioneel is absoluut niet genoeg en dan zul je hem zeker ook niet kunnen uitlopen. Ga toewerken naar de dingen die in link 1 staan. Geloof mij maar dan heb jij over een week een goede conditie. Heb dit ook gedaan en merkte al duidelijke verbeteringen na een week. Maar anders krijg je dit echt nooit voor elkaar. Aangezien een week korter is dan je denkt en zeker als je geen conditie hebt.

Bronnen:
http://stewsmith.com/linkpages/seal.htm

Installeer een app op je gsm zoals runkeeper (of een gratis variant). (http://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=nl&newwindow=1&output=search&sclient=psy-ab&q=hardloop%20les%20apps&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&fp=e621f17db3fd05c8&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1066&bih=719) En dan zoveel mogelijk oefenen!! Zorg er wel voor dat je naar je lichaam blijft luisteren. Toegevoegd na 32 seconden: En idd, ga er maar niet vannuit dat de 3 km vanzelf gaat volgende week. HEEL VEEL SUCCES

Kom op, gewoon naar buiten. Ook met een slechte conditie kun je die 3 km hardlopen. Neem aan dat het geen wedstrijd is dus heb je nog 7 dagen. Begin met 500 meter joggen en ieder volgende dag 500 m erbij. Zo voer je het iedere dag op zonder dat je erg veel moeite hoeft te doen. Na die 7 dagen kun jij op je gemakkie die 3 km lopen. Succes ermee.

Goed eten en goed slapen is het belangrijkste. Als je gewoon gaat joggen dus niet rennen op topsnelheid dan is 3 km makkelijk te doen voor een beginner. Als het een wedstrijd gaat worden dan ben je te laat met trainen.

Bronnen:
Menshealth

Ik heb gelezen dat bietensap je 16% meer uithoudingsvermogen geeft dus ik zou wel wat van dat sap drinken. En verder kan je veel korte sprintjes achter elkaar trekken, daar krijg je volgens mij ook een beter uithoudingvermogen van.

Bronnen:
wikipedia

je moet elke dag steeds een stuk je langer hardlopen als je begint met hardlopen drink dan wat water(of tijdens het hardlopen) doe ook een warming up en eet na het hardlopen een beetje fruit

Ik heb dit elk jaar moeten doen voor school. 3,2 km hardlopen binnen maximaal 30 minuten. Verplicht. Zonder conditie denk je dat je dood gaat, maar probeer het hardlopen en gewoon lopen af te wisselen met elkaar. Dan kun je het binnen 25 min doen. De tweede keer deed ik er 19 min over. De laatste keer 11 minuten ofzo. Verder kun je wellicht elke twee of drie dagen gaan hardlopen. Dan kom je de eerstvolgende keer ook niet zo raar op de koffie. Bovendien is het goed voor de lijn en je welzijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100