Is het bij de turnsport wel eens heel erg fout gegaan? Of is het een redelijke veilige sport?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Kan zeker fout gaan, daarom is het altijd raadzaam alles rustig op te bouwen, zeker bij turnen erg belangrijk. Er zijn niet alleen gevallen van gebroken armen en benen bekend, maar ook van dwarslaesies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij feitelijk alles wat je kunt doen is er wel een mogelijkheid dat er wat mis gaat. Je kunt zo een traptrede missen en je enkel breken of erger. Dus ook bij turnen is het wel eens erg fout gegaan. Alleen niet op zodanige schaal dat het bekend staat als een gevaarlijke sport. Als jij je zo goed mogelijk aan de veiligheidsvoorschriften houdt, dan is de kans redelijk aanwezig dat je het zonder kleerscheuren overleeft.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde meer of er wel eens iemand van bv de balk gevallen is dat ze iets gebroken had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk komt dat voor! Zo vaak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google maar eens op gebroken+turnen: http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Turnen-Ongeluk-Gebroken-Been/m1cz7r2fufu5
Amadea
11 jaar geleden
Jazeker gebeurt dat wel. Een achternichtje van mij turnt zelfs op hoog niveau, maar ze heeft toch een keer haar arm gebroken...