Hoe kun je doelgericht fitnessen?

Ik fitness als sporter redelijk veel maar ik boek weinig prestatie omdat ik er te weinig van af weet. Hoe kom ik beter te weten waar ik mee bezig ben qua spieren bouwen, voeding, stretchen en ander manieren om je lichaam te upgraden op een natuurlijke en gezonde manier. Ik voel me een beetje verdwaalt in een doolhof. (voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om zo gespierd te worden als een bodybuilder maar ik wil optimaler kunnen presteren in me sport en gezonder voelen in het dagelijks leven).

Toegevoegd na 2 minuten:
Kun je het ook meetbaar maken?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben zo'n 200 dagen per jaar op reis en heb niet de middelen om een fitness instructeur continu met me mee te laten reizen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Door je professioneel te laten begeleiden, en dus in een goede sportschool te trainen. Daar weten ze precies hoe je moet trainen voor welk resultaat, en zullen ze samen met jou aan schema's werken om je doelstellingen te behalen.

Wat denk je van de sportschool?

een aantal doelen die door fitness (en voeding) bereikt kunnen worden, te weten algehele conditie, vetverlies, kracht, spiermassa toename, verhoging spierspanning, snelheid, lenigheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en sociale contacten. Hierna staat beschreven met behulp van welke trainingsmethoden deze doelen bereikt kunnen worden (in principe kunnen de verschillende doelen bereikt worden met meer methoden dan hier beschreven, maar wij hebben een selectie gemaakt, gebaseerd op onze eigen mening en ervaring). De bovenste methode is voorzien van een 'geadviseerd' label, wat betekent dat dit de meest effectieve methode is voor het aangegeven doel.

Bronnen:
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/inf...

Je zou in jou situatie bij een sportschool in de buurt advies kunnen vragen. Een instructeur kan aan de hand van jou wensen een trainingsschema maken. Die kun je meenemen op je reizen en bij elke algemene fitness locatie uitvoeren. Het enige probleem zal dan zijn dat je niet alle apparatuur van je schema tot je beschikking hebt. Dan kun je elke keer dat je weer in het land bent een afspraak maken met je instructeur om je schema weer te optimaliseren. En een instructeur zal ook vast wel ideeën hebben, wat te doen als je apparaten niet kan gebruiken.

Dat je weinig vooruitgang boekt heeft veel te maken met voeding. 6 keer op een dag eten is bijvoorbeeld beter dan 3 keer eten op een dag. Daarnaast moet je om een vooruitgang te boeken ook minimaal om de 6 weken veranderen van schema(3*10 volgende 6 weken 3*8).daarnaast zorg ervoor dat je niet twee dagen dezelfde spiergroep traint. Hierna zal je je gezonder voelen en waarschijnlijker minder vaak ziek zijn enz. Het meetbaar maken is te meten door je gewicht en vetpercentage in de gaten te houden. Wanneer je gewicht hetzelfde blijft, maar je vetpercentage omlaag gaat weet je dat je goed bezig bent. succes

Training is gericht op een doel. Een marathon loper bv wil vooral een inspanning erg lang volhouden. Een gewichtsheffer, hoogspringer (atletiek) en zo meer willen juist een kortdurende maximale kracht zo groot mogelijk hebben. Antwoord kan ik je niet geven voordat ik weet of je doel conditie en uithouding is of juist maximale kracht. Of iets er tussen in, zoals de sporters nodig hebben die bv 1,5-5km schaatsen, 2 kilometer wedstrijd roeien (was mijn sport trouwens). Een reactie van je hierop met je trainingsdoel verschijnt vanzelf in mijn mail en kan ik iets meer zeggen.

per dag gewoon 1000 cal. verbranden,dat werkt nog de hele dag door en in werkelijkheid heb je er 1500 verbrand,eet dan de 2000 cal die je per dag mag hebben

Ten eerste aller belangrijkste is voeding. Om spieren te kunnen kweken moet je goed eten veel eiwitten en koolhydraten. Aangezien je vaak op reis bent en je weinig tijd hebt om naar een sportschool te gaan moet je op de natuurlijke bekende manier doen. Je moet gewoon elke avond als het kan opdrukken(50 x of 2 x 30) en buikspieren oefeningen (4 x 50 ) doen en als je nog ergens een rek hebt, dan kun je ook optrekken ( 4 x 10/15). Daarnaast nog 2/3 x per week joggen. In korte termijn wordt je hier niet echt veel gespierder van. Maar na een lange tijd zullen je spieren wel duidelijker vorm krijgen en wordt je breder. Je conditie zal dan ook vooruit gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100