Hoe noem je tricks waarbij je over objecten heen gaat?

Toegevoegd na 3 minuten:
met freerunnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Afhankelijk van de soort sprong waarmee je over een object heen gaat, zijn er 4 verschillende opties.

Saut de chat/Catleap:

Een sprong over een obstakel waarbij beide handen op het obstakel geplaatst worden en de benen tussen de armen gaan.

Saut de equilibre/Quadruple movement:

Is een techniek waarbij je met handen en voeten over een reling/muurtje/grond beweegt.

Passement/vault:

Zo heet elke techniek die gebruikt wordt om door middel van een sprong een obstakel te overkomen.

Passe muraille/Pop vault:

Elke manier om over/op een muur te komen.