Hoe kan ik zorgen dat mijn bmx prestaties niet zo afwisselend zijn?

Ik doe aan flatland bmx.
Kort samengevat is dat op een kleine fiets op vlakke stukken grond draaiende evenwicht tricks doen op 1 wiel.
Ik ben hier echt elke dag mee bezig en vaak frustreer ik me eraan dat mijn prestaties heel afwisselend zijn.
Ik ben bijvoorbeeld al maanden bezig met het dialen van een trick (een trick die ik een beetje kan zoveel oefenen dat ik hem helemaal onder de knie heb). En soms gaat hij weken steeds beter en lukt het me steeds langer om evenwicht te houden op mijn achterwiel, en dan ga ik de dag daarna bmxen en dan kan ik hem gewoon helemaal niet meer. Het is niet zo dat dit 1 dag is maar soms duurt dit zelfs 2 weken dat ik gewoon op het niveau ben van anderhalve maand terug. Hoe kan dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn prestaties niet steeds zo afwisselend zijn maar dat ik geleidelijk beter word, en niet dat dan ineens 1 week niets meer lukt. Welke factoren hebben allemaal invloed op reactievermogen en balans? In hoeverre speelt voeding, stress en slapeloosheid hierbij een rol?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

hee hallo ik doe zelf ook aan flatland bmx en wat goed helpt is stappen verzinnen waardoor de trick juist lukt. zoals als ik een tailwip op de gronddow weet ik dat ik eerst naar voren moet leunen en dan naar achter moet leunen. Of bij bunnyhop dat je goed je stuur naar je borst beweegt. Als de trick dan even niet lukt bedenk je welke stap(pen) je fout hebt gedaan. Voor de rest is concentratie van belang. ben je moe, hongerig kan je je niet goed concentreren en gaat het dus moeilijker ik weet niet of stress iets uitmaakt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ook kan je als je trick weer wel lukt het filmen. En als je trick dan niet meer lukt film je dat ook en vergelijk je het met toen het wel lukte. Zo kan je zien wat je fout deed en het goed doen.