Armspieren trainen, heb ik de juiste gewichten?

Ik ben 14 en wil me arm spieren trainen.

ik heb 2 gewichtjes van 1kg gekocht en 2 gewichtjes van 2kg. de oefening die ik doe is 1 gewichtje van 1 kg in me linker en 1 in me rechter en dan heen en weer bewegen.

soms doe ik dit met 2kg. echter merk ik geen resultaat mijn vraag is gebruik ik wel de goede geiwchtjes kwa gewicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Voor jouw leeftijd zijn dit de juiste gewichten, je bent nog jong, dus je kunt beter niet met te zware gewichten trainen.
Als je oo jonge leeftijd te zwaar traint, veroorzaak je beschadigingen aan je spieren en botten, en kun je striae krijgen op je huid.

Wat voor oefeningen doe je en hoe veel? Het beste kun je een oefening zo zwaar maken dat je 12-15 herhalingen kunt doen. Neem dan even een minuutje rust en doe nog een setje. Doe 3 setjes van een bepaalde oefening, en een aantal verschillende oefeningen achter elkaar.

Geef daarna je armspieren een dag rust, je kunt dan bijvoorbeeld je beenspieren trainen, of buikspieren.

Spieren trainen over je hele lichaam, gecombineerd met een gezond voedingsschema met voldoende eiwitten heeft het beste resultaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nogmaals, je bent nog in de puberteit en je lichaam is nog in de groei, dus ga niet te hard trainen. Met de gewichten die je nu hebt en wat lichaamsgewicht oefeningen kom je al een heel eind, maar verwacht niet dat je ineens een bodybuikder word. Dit is ook erg afhankelijk van je lichaamstype.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja je hebt de goede gewichten alleen doe je ook de goede oefeningen, daar hangt het vanaf