Waar mag je op dolfijnen vissen?

niet dat ik het van plan ben,maar er zullen vast landen of plaatsen zijn waar het mag.
en die landen wil ik dan een mail sturen om mijn ongenoegen daarover te betuigen.

alle kleine beetjes helpen denk ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag dat nergens.... Hoop ik dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar eens de docufilm 'the cove'
Rieneke1
12 jaar geleden
juist mobie, je maag draait ervan om :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nobel doel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou in eerste instantie het WNF kunnen steunen, zij steunen de veiligheid van dieren en vechten tegen mshandeling en onrecht tegen dieren. Zolang je weet waar ze op dolfijnen jagen zou je dit bij WNF kunnen laten weten, mochten zij niet op de hoogte zijn dan hebben hun de connecties en weten hoe ze bij wie terecht kennen. Jij als eenling en burger bereikt zeer weinig. Geen enkele instantie zal jou het adres geen van de personen in het buitenland die opgepakt zijn voor het illegaal vangen van dolfijnen voor consumptie. Vaak zitten hier hele netwerken en criminelen achter dus bescherm jezelf en begin daar niet aan. Begin klein, steun WNF en wie weet als je daar solliciteert kan je met honderden andere collega's en een groot wereldwijd bedrijf met macht zelf strijden voor onrecht tegen deze dieren. Respect voor je initiatief. ;-)

Het beste antwoord

De Faroer-eilanden slachten jaarlijkse vele honderden grienden (dolfijnensoort af).

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Bedreigde-Dieren/article/detail/1351944/2011/11/22/Bewoners-Faroer-bezig-met-afslachten-honderden-grienden.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dolfijnen worden per ongeluk gevangen tijdens de tonijn vangst. Ze komen ook tussen de tonijn in blik terecht. Officieel mag er niet doelgericht op deze dieren gevist worden. Japanners en Chinezen eten alles was leeft en halen zo ook veel bedreigde dieren uit zee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eskimo's jagen wel op Beluga's om in hun levensonderhoud te voorzien. Dat zal dus in grote gedeeltes van het Noordpoolgebied zijn. In hoeverre die jacht beperkt is weet ik niet, vaak zitten er wel quota aan de hoeveelheden die ze kunnen doden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom heb je daar een probleem mee, eskimo's hebben niet zoveel keus. Het enige wat ze kunnen eten is vis of zoogdieren, aan planten groeien er alleen maar eencelligen in het water.