Waarom hebben golfers altijd maar 1 handschoen aan?Ze houden die golfstick toch met 2 handen vast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.4K

Het beste antwoord

Ik vermoed: de ene handschoen voor extra grip, en de andere handschoenloos voor meer gevoel (=preciezer) bij de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Slaan duurt maar heel kort, er zit vaak veel tijd tussen twee slagen en met een twee handschoenen is het dan lastig om in je neus te peuteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh??? ps. die minnen zijn niet van mij..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof ik best Rick, minners opereren liefst anoniem; ze zijn alleen wat sneu, de stakkers van GV.
Eén handschoen: wordt gebruikt om een vaste grip te krijgen op de club. Rechtshandigen gebruiken een handschoen aan de linker hand en de lefty precies omgekeerd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor grip, maar ook (heel belangrijk) om de impact op de slag hand te verminderen tijdens een slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20090823025001AAlAOYB

Toegevoegd na 4 minuten:
The reason, as Johnny Miller (Foto) has written, is that the human hand simply isn't as tacky as the material used in golf gloves. Especially when sweating or when grips are wet. A golf glove will provide a more secure grip