Ik wil graag een van deze sporten volgen MMA martial of kickboksen maar ik kan echt niet kiezen kan iemand die er ervaring heeft helpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
mixed martial arts

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is nogal een verschil wat je noemt.. Kickboxen is echt een bepaalde soort van vechten op zich. MMA is echt een sport die een boel verschillende vechtsporten combineerd ( ik denk persoonlijk dat dat je een completere vechter maakt, van alle markten thuis snap je?) Bij MMA worden stijlen zoals worstelen, judo, kickboksen, muay thai, boksen en jiujitsu. Deze combinatie is bedacht voor het vormen van de meest effectieve vechtsport voor een 'in theorie' vrij gevecht. Het grote verschil met andere vechtsporten is dat veel geoorloofd is, van stoot- en traptechnieken, elleboog- en knietechnieken, tot klem- en wurgtechnieken. Bedenk dus goed of je je wil toeleggen op 1 bepaalde tak (wat niet gek zou zijn als basis om daarna verder te gaan met mma) of dat je gelijk wilt leren veelzijdig te zijn.. Veel plezier ermee!

Heb je er al eens aan gedacht om gewoon een lesje mee te draaien? Veel sportscholen en sportclubs/verenigingen doen dit. Zo kun je zelf kennis maken en bepalen wat je het liefst wil! ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100