Squashen is een zeer intensieve sport, dus het beste kun je daar pas aan beginnen indien je reeds een goede conditie hebt opgebouwd.

Verder zijn belangrijk: een goede warming up en goede schoenen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet vlak voor het sporten gaan eten, en tijdens en na het sporten flink water drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een bril is niet overbodig. Goed opwarmen (OOK het balletje) en niet te hard in een keer gaan spelen. Je spieren worden ook zonder extreem inspannen wel stijf de volgende dag.

Veel plezier. Het is een geweldige sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je je een beetje inhoudt, anders heb je zo een blessure te pakken.

Toegevoegd na 31 seconden:
en een langzame bal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte bal met blauwe stip.
amigo
13 jaar geleden
ik zou juist zeggen een snelle bal anders stuit hij helemaal niet en valt dood op elk randje, krijg je nooit een spel.
Met dat rustig aan doen ben ik het wel helemaal eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marthijn: het kan een zwarte bal zijn met blauwe stip, maar ze kunnen ook gele stippen hebben. In dat geval is 1 stip een makkelijke bal en 2 stippen een ervarener bal.
Vooral op het balletje letten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem het juiste type bal (toen ik nog recreatief speelde gebruikte ik die met 2 gele stippen). En hou er rekening mee dat je de volgende dag spierpijn hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe niet meteen te gemotiveerd, maar bouw het rustig op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe goede schoenen aan want je beweegt heel veel en anders dan normaal. Voor de rest kun je gewoon lekker meedoen, de volgende morgen voel je spieren waarvan je niet eens wist dat je ze had. Ik liep toen de volgende dag als een oud mannetje rond door de spierpijn in mijn benen en billen.
Wel heel leuk om te doen hoor