Wat zijn de uitslagen van het WK?

En daar bedoel ik mee;
wie is er:
1e
2e
3e
4e
5e
6e
7e
etc. etc. tot de 32e
geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

1  Spain
2  Netherlands
3  Germany
4  Uruguay
5  Argentina
6  Brazil
7  Ghana
8  Paraguay
9  Japan
10  Chile
11  Portugal
12  United States
13  England
14  Mexico
15  Korea Republic
16  Slovakia
17  Côte d'Ivoire
18  Slovenia
19  Switzerland
20  South Africa
21  Australia
22  New Zealand
23  Serbia
24  Denmark
25  Greece
26  Italy
27  Nigeria
28  Algeria
29  France
30  Honduras
31  Cameroon
32  Korea DPR
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

alleen de 1e 4 plaatsen zijn bekend. spanje nederland duitsland en uruguay. De rest word niet bepaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de plaatsen 5 t/m 8 zullen de volgende landen in aanmerking komen:
Argentinie
Brazilie
Ghana
Paraguay

Voor de plaatsen 9 t/m 16 zullen de volgende landen in aanmerking komen:
Chili
Engeland
Japan
Mexico
Portugal
Slowakije
Verenigde Staten
Zuid-Korea

Alle overige landen zijn na de groepsfase naar huis gegaan, dus die zullen dan de plaatsen 17 t/m 32 bekleden.

Om te kijken wie echt de slechtste geweest is, zou je het aantal punten dat ze gehaald hebben met elkaar kunnen vergelijken, maar eigenlijk is dat appels met peren vergelijken, een land als Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld stelt op gebied van voetbal niet veel voor. Als zij in een poule waarin ook Italie speelt 3 punten weten te halen is dat knapper dan wanneer een Frankrijk 3 punten zou weten te halen.
Dus eigenlijk zou je het door het land behaalde aantal punten moeten vergelijken met hun stand op de wereldranglijst en aan de hand daarvan een lijstje opstellen.

Maar op een WK telt eigenlijk alleen het kampioenschap. De plekken 2, 3 en 4 zijn organisatorisch nog goed te bepalen met een extra wedstrijd, maar om alle verliezers van de kwartfinales nu weer in een poule te laten spelen om te bepalen wie er 5, 6, 7 en 8 worden en vervolgens dit te herhalen totdat alle plekken bekend zijn.... Tja, dan zal het toernooi al gauw weer enkele weken langer duren en wie zit er nu te wachten op een wedstrijd om de 28e en 29e plaats op het WK?