Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gooien ze bananen naar roberto carlos laatst??

Ik weet dat het een vorm van racisme is maar waarom. En het gebeurde ook al tegen neymar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
579

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het racistische incident vestigde weer eens de aandacht op racisme en vreemdelingenhaat in de Russische samenleving en, in het bijzonder, onder de voetbalsupporters. Vers in het geheugen liggen nog de omvangrijke rellen in het centrum van Moskou van half december 2010, toen duizenden hooligans naar het naast het Rode Plein gelegen Manegeplein optrokken onder het uitroepen van extreemrechtse leuzen als 'Rusland voor de Russen'. Ook wilden zij klopjachten op Kaukasiërs en Centraal-Aziaten in Moskou uitvoeren. De rellen ontstonden nadat een supporter van Spartak Moskou was vermoord door een man uit de Noord-Kaukasus.Russische voetbalsupporters gebruiken vaak bananen om donkere spelers te beledigen. Zulke acties worden ook 'bananenacties' genoemd. Zo kreeg de Nigeriaans-Russische voetballer Piter Odemvinige in de zomer van 2010 van de supporters van Lokomotiv Moskou een vlag met een banaan vanwege zijn overstap naar de Engelse club West Bromwich Albion.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooropgesteld dat ik het er natuurlijk niet mee eens ben en dat hetgeen ik zometeen typ niet mijn mening is:

Ze gooien met bananen omdat die geassocieerd worden met apen. Deze "supporters" vinden blijkbaar dat donkere mensen geen mensen zijn maar apen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding