Waarom gooien ze bananen naar roberto carlos laatst??

Ik weet dat het een vorm van racisme is maar waarom. En het gebeurde ook al tegen neymar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Het racistische incident vestigde weer eens de aandacht op racisme en vreemdelingenhaat in de Russische samenleving en, in het bijzonder, onder de voetbalsupporters. Vers in het geheugen liggen nog de omvangrijke rellen in het centrum van Moskou van half december 2010, toen duizenden hooligans naar het naast het Rode Plein gelegen Manegeplein optrokken onder het uitroepen van extreemrechtse leuzen als 'Rusland voor de Russen'. Ook wilden zij klopjachten op Kaukasiërs en Centraal-Aziaten in Moskou uitvoeren. De rellen ontstonden nadat een supporter van Spartak Moskou was vermoord door een man uit de Noord-Kaukasus.Russische voetbalsupporters gebruiken vaak bananen om donkere spelers te beledigen. Zulke acties worden ook 'bananenacties' genoemd. Zo kreeg de Nigeriaans-Russische voetballer Piter Odemvinige in de zomer van 2010 van de supporters van Lokomotiv Moskou een vlag met een banaan vanwege zijn overstap naar de Engelse club West Bromwich Albion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooropgesteld dat ik het er natuurlijk niet mee eens ben en dat hetgeen ik zometeen typ niet mijn mening is:

Ze gooien met bananen omdat die geassocieerd worden met apen. Deze "supporters" vinden blijkbaar dat donkere mensen geen mensen zijn maar apen.