Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke buikspier oefeningen kan je thuis gemakkelijk doen zonder je lage rug te beschadigen?

Hallo,

ik doe voorlopig 4 x 25 Crunches dagelijks...

Sit-ups doe ik niet want daar krijg ik lage rugklachten van.

Weet iemand welke oefeningen ik nog kan doen om een sterke buik te kunnen krijgen?

Oefeningen voor om lage rugspieren te verstevigen zijn ook welkom...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
983
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom elke dag een paar crunches? beter is het om bijvoorbeeld maandag een wat zwaardere training voor buikspieren te doen, en dan woensdag of donderdag pas weer. Je spieren groeien en herstellen in rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik mijn lage rug zwaar belasten moest ik mijn buikspieren met een dip bar zou trainen? Enig idee? Zie video hieronder: http://www.youtube.com/watch?v=nv5r7k5KPHc

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het veiligst is het om oefeningen voor buik en rugspieren te doen waarbij de torson nauwelijks beweegt ten opzichte van de heupen. Je beperkt een sit up tot 10 cm omhoog of iets dergelijks en dan vasthouden. Met een gewicht in je nek kun je de oefening zwaar genoeg maken. De rugspieroefening en de buikspieroefening zijn dan identiek. Op deze manier wordt de zaak goed gestabiliseerd en heb je weinig kans op verschuivende ruggenwervels. Het enige wat je nodig hebt is een halter met wat schijven en een zware stoel met lage zitting om je voeten op hun plaats te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/buikspieroefeningen-voor-thuis.asp Op deze site vind je veel buikspieroefeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zijn maar weinig buikspieroefeningen slecht voor de onderrug. Je moet de oefeningen wel goed uitvoeren, dan kun je ze rustig allemaal eens uitproberen. Ik vind persoonlijk de bike... prettig, ook de sit up met je armen verticaal gestrekt omhoog en de knee raise (dus handen onder je billen en knieen naar je borst trekken). Vergeet overigens de torso twist niet, met een kleine halter. en armen bijna gestrekt voor je. Dan heb je de meeste buikspieren wel gehad. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding