Welke buikspier oefeningen kan je thuis gemakkelijk doen zonder je lage rug te beschadigen?

Hallo,

ik doe voorlopig 4 x 25 Crunches dagelijks...

Sit-ups doe ik niet want daar krijg ik lage rugklachten van.

Weet iemand welke oefeningen ik nog kan doen om een sterke buik te kunnen krijgen?

Oefeningen voor om lage rugspieren te verstevigen zijn ook welkom...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het veiligst is het om oefeningen voor buik en rugspieren te doen waarbij de torson nauwelijks beweegt ten opzichte van de heupen. Je beperkt een sit up tot 10 cm omhoog of iets dergelijks en dan vasthouden. Met een gewicht in je nek kun je de oefening zwaar genoeg maken. De rugspieroefening en de buikspieroefening zijn dan identiek. Op deze manier wordt de zaak goed gestabiliseerd en heb je weinig kans op verschuivende ruggenwervels. Het enige wat je nodig hebt is een halter met wat schijven en een zware stoel met lage zitting om je voeten op hun plaats te houden.

http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/buikspieroefeningen-voor-thuis.asp Op deze site vind je veel buikspieroefeningen.

Eigenlijk zijn maar weinig buikspieroefeningen slecht voor de onderrug. Je moet de oefeningen wel goed uitvoeren, dan kun je ze rustig allemaal eens uitproberen. Ik vind persoonlijk de bike... prettig, ook de sit up met je armen verticaal gestrekt omhoog en de knee raise (dus handen onder je billen en knieen naar je borst trekken). Vergeet overigens de torso twist niet, met een kleine halter. en armen bijna gestrekt voor je. Dan heb je de meeste buikspieren wel gehad. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100