Om welke reden zijn er bij judo 2 bronzen medailles per categorie?

Ik zat vandaag naar de medaillespiegel van de Olympische spelen te kijken en toen zag ik bij judo staan 2 goud,2 zilver en 4 brons uitgegeven. Omdat er gewoon partijtjes worden gespeeld kan het volgens mij geen toeval zijn. Is er een reden dat er 2 bronzen medailles per categorie zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Het beste antwoord

Omdat de verliezers via herkansing toch nog in aanmerking kunnen komen voor een bronzen medaille. Namelijk door de strijd aan te binden met de verliezers van de halve finales. Het zijn dus een soort troostprijzen.
Amadea