Zijn er ook gehandicapte golfers met een handicap?

Nee, even geen nadere uitleg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Powergen
12 jaar geleden
Haha lol zijn er dan ook gehandicapte golfers zonder handicap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Powergen: kijk maar bij de antwoorden. Het is dus anders dan jij denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handicap is namelijk een term uit de sport. Hij dient ervoor om evenwicht te creëren tussen een sterke speler een een zwakke. De handicap is minpunten aan het begin, of gedeeltelijk tellen van de prestaties.
Een goede speler heeft een grote handicap, en is daar trots op. Verder kan een speler een been missen, en dat is een beperking. In de volksmond een handicap genoemd.
Is hij goed, dan is hij een gehandicapte speler met een handicap. Blijkens de antwoorden komt dat echt voor.

Het beste antwoord

Ja hoor, volg maar eens
'Het Pinhigh dubbele Handicap toernooi '

Fijn weekend nog!

Toegevoegd na 6 minuten:
Hierbij nog een filmpje van de beste blinde golfer ter wereld.
Blijkbaar is Nederland een koploper wat het leveren van professionele dubbele handicappers betreft... deze neem je nou echt op zoals je zelf wenst hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker bestaan die. Er zijn zelfs dubbele handicap toernooien, georganiseerd door de NGG - de Nederlandse Golfvereniging voor Gehandicapten.
Amadea