Hoe worden de tijden van de wedstrijden van het WK in Brazilië bepaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een heel groot deel spelen de wereldtijden mee. Hiermee bedoel ik dat men natuurlijk wel wil dat zoveel mogelijk mensen (wereldwijd) de wedstrijd kunnen zien: dus dat - als het even kan - een wedstrijd bijvoorbeeld 's avonds laat of vroeg op de middag (plaatselijke tijd) wordt gespeeld omdat Europa dan de wedstrijd live kan meekijken.

Het beste antwoord

Er wordt een afweging gemaakt tussen de belangen van het land waar het WK wordt gehouden (belang: wedstrijden liefst tussen ongeveer 18.00-22.00 uur) en de belangen van de kijkers wereldwijd; de tijden worden zo bepaald dat zoveel mogelijk mensen kunnen meekijken, dus zullen de wedstrijden in Braziliaanse tijd redelijk vroeg beginnen.