Hoe komt het dat mijn zwembril tijdens zwemmen binnen 10 seconden vochtig wordt?

Terwel dat er geen water binnen het zwembril komt, ik kan nauwelijks zien door dat vocht!is er iets tegen te doen?

12 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Hij is beslagen, doe er vantevoren en beetje spuug op en smeer dat uit of probeer het met een drupje afwasmiddel.

Toegevoegd na 2 minuten:
O je wilde weten waarom?

Het beslaan van het duikbril/zwembrilglas ontstaat door sporen siliconenmateriaal, het materiaal waarvan de duikbril tegenwoordig eigenlijk uitsluitend is gemaakt. Deze sporen hebben kennelijk een enorme hechtingskracht op glas, op z’n beurt hebben deze sporen weer een sterke aantrekkingskracht op waterdamp, en gedragen zich als condensatie-kernen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voordat je de bril opzet er even in spugen, het speeksel over de glazen (aan de binnenkant) smeren, dan afspoelen en dan de bril opzetten en gaan zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt door de warmte die je lichaam afgeeft en tegelijk tijd het water wat weer via je gezicht huid naar buiten gaat. dit verschil tussen warm en koud begint het proces wat damp veroorzaakt en als gevolg dat je niet goed kan zien door de bril, dit kan ik oplossen door te spugen in je zwem bril niet een groene roggel maar een laagje transparant spuug. Warme groet ---> LOve
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drupje afwasmiddel of spuug er even in! (afwasmiddel is misschien wat hygiënischer.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een chloorbril gaat gebruiken, dan eerst de glaasje met wat speeksel insmeren, ik weet het, het is vies. Helaas is het wel het beste middel. En anders een beetje afwasmiddel