Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je touwtje springen in minuten opbouwen voor een goede conditie als je vanaf nul begint ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
561

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik zou zelf beginnen met 10 minuten en als je merkt dat dat goed gaat na een tijdje en je niet meer zo moe bent na 10 minuten kan je het opbouwen naar 15 minuten en zo door. Zo heb ik het gedaan. En niet alleen maar 1 beweging bij het touwtje springen maar ook een kruislings en achteruit en dat soort dingen. Succes :D
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon: beginnen tot het te zwaar wordt en dan elke dag proberen ietsje verder gaan. Veel moeilijker zou ik het niet maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer is er niet over te zeggen +
@Toko

Ik heb nog iets ter aanvulling:
Wat sommige mensen fijn vinden, als houvast, is een schema dat je opstelt bijvoorbeeld als volgt

week 1 5 minuten 3 x per dag
week 2 10 minuten 3 x per dag

week 3 15 minuten 3 x per dag

Zo kan je doorgaan maar wat misschien beter is, is om ter afwisseling tussen het touwtje springen door ook te gaan lopen. Dat kan een halfuur wandelen zijn, of sprintjes trekken, ga in een park lopen en touwtje springen in de buitenlucht en geniet er van !

Vergeet niet te rekken en strekken, op te warmen voor dat je begint.

Succes !

Toegevoegd na 9 uur:
en als cooling down, weer te rekken en strekken ! hoort er bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding