Ik heb een abonnement gisteren afgesloten bij een sportschool,maar hoorde later pas dat er geen douche is kan ik er nog onderuit, hij gaat 1 april in?

Ik heb een abonnement gisteren afgesloten bij een sportschool,maar hoorde later pas dat er geen douche is kan ik er nog onderuit, hij gaat 1 april in? Ik woon te ver om onderweg zonder te douchen te reizen, alleen ben zo dom geweest om te betalen alvast. Is er een manier om er onderuit te komen? zou me heel erg helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet iedere sportschool een toilet gescheiden en een douche gescheiden hebben .Zelsf moet er iemand zijn die ehbo heeft.Je kunt op google even kijken wat de eisen zijn voor een sportschool.

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de manier waarop je het contract hebt afgeloten. Als je het on line of per telefoon hebt gedaan dan heb je een week de tijd om het af te zeggen, of het contract te verbreken/beeindigen en de sportschool is dan verplicht om je je geld terug te geven. Ik weet niet of ze administratiekosten rekenen maar als ze dat inderdaad doen dan denk ik dat je die niet terug kan krijgen.

Als je het contract hebt afgesloten terwijl je in de sportschool was dan ben ik er niet zeker van of de week 'afkoelingsperiode' ook geldt.

Sukses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Consumentenbond heeft met de branchevereniging van sportscholen Fit!vak algemene voorwaarden afgesproken.

Hierin is opgenomen wanneer een sporter tussentijds van zijn abonnement afkan, bijvoorbeeld bij verhuizing of langdurige blessure.

Ook komt er een week bedenktijd als iemand zich aanmeldt bij een sportschool. Hier is wel een belangrijke uitzondering op: als je meteen gaat sporten, vervalt de bedenktijd.