Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je tijdens oefeningen last van je rug krijgt, doe je het dan verkeerd?

Ik doe sinds kort elke dag oefeningen om een beetje gespierd buikje te krijgen. In het begin had ik er nog geen last van maar nu begin ik het wel te voelen. Ik krijg namelijk steeds last van je rug als ik een push-up doe. Doe ik dan iets verkeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
636

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lig je op een matje of op de grond?
Door op een soort yogamatje te liggen, of een kussen onder je rug te houden, ontlast je je rug een beetje.
En je hoeft niet ver omhoog te komen, een klein stukje van de grond is al genoeg voor een sit-up.

Zorg ook dat je je rugspieren traint, niet elke dag buikspieren, maar ene dag buik, dan rug, dan benen etc.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Zorg ook dat je steeds minimaal een dag rust hebt tussendoor. Voor beginners/amateurs wordt 3 keer per week trainen aanbevolen. Zorg er inderdaad ook voor dat je de oefeningen juist uitvoerd en doe niet alleen push ups maar ook andere oefeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je je rug traint en minimaal een dag rust neemt.
Je rug is bij bijna alle bewegingen die je lichaam maakt betrokken, dus ook bij je buikspieroefeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding