Als je tijdens oefeningen last van je rug krijgt, doe je het dan verkeerd?

Ik doe sinds kort elke dag oefeningen om een beetje gespierd buikje te krijgen. In het begin had ik er nog geen last van maar nu begin ik het wel te voelen. Ik krijg namelijk steeds last van je rug als ik een push-up doe. Doe ik dan iets verkeerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lig je op een matje of op de grond? Door op een soort yogamatje te liggen, of een kussen onder je rug te houden, ontlast je je rug een beetje. En je hoeft niet ver omhoog te komen, een klein stukje van de grond is al genoeg voor een sit-up. Zorg ook dat je je rugspieren traint, niet elke dag buikspieren, maar ene dag buik, dan rug, dan benen etc.

Zorg ook dat je steeds minimaal een dag rust hebt tussendoor. Voor beginners/amateurs wordt 3 keer per week trainen aanbevolen. Zorg er inderdaad ook voor dat je de oefeningen juist uitvoerd en doe niet alleen push ups maar ook andere oefeningen.

Zorg dat je je rug traint en minimaal een dag rust neemt. Je rug is bij bijna alle bewegingen die je lichaam maakt betrokken, dus ook bij je buikspieroefeningen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100