een héééle grote hamburger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, + voor de humor.
Dat is een zeilboot
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Een type zeilboot:

Het meeste bekende Waarschip is de 725. Het schip wordt ook wel met de term kwarttonner aangeduid. Deze term slaat niet op het gewicht maar op de uitkomst van IOR (wedstrijd) meetformule. Op deze manier kunnen verschillende typen boten tegen elkaar uitkomen. De gezeilde tijd wordt met een handicapfactor vermenigvuldigd. Degene met de laagste berekende tijd is de winnaar. Tegenwoordig wordt het IOR systeem niet meer gehanteerd maar de term kwarttonner is zodanig ingeburgerd dat de boot nog steeds zo wordt genoemd.
bamibal
12 jaar geleden
Het kan ook verwijzen naar een voertuig die 250 kilometer gereden heeft of een voorwerp dat 250 kilo weegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ton=1000 kilogram, niet kilometer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Maar bij de kilometers van bijvoorbeeld auto's of vrachtwagens spreken we ook van tonnen. Echter moest 250 km 25.000 km zijn, omdat bij voertuigen die 100.000 km gereden hebben, we over 1 ton spreken. Bij deze gecorrigeerd ;)