Waarom val k niet af?

İk doe een dieet vanaf 1 februari daarnaast sport k 2 keer per week. Nu ben k maar 2 kilo afgevallen. K zit al 4 weken op hetzelfde gewicht k dieet en sport gewoon nog steeds. Hoe komt het dat k niet verder afval. K woog eerst 68kilo en nu 66kilo k ben 1.63 lang, mijn ideale streef gewicht is 58 kilo. Wat doe k verkeerd? Help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (4)

Je doet helemaal niks verkeerd. Je bent namelijk nauwelijks te zwaar, maar hebt vermoedelijk erg weinig spiermassa gehad (door te weinig beweging). Als je dan ineens sportief wordt, bouw je vooral spieren op en die zijn zwaarder dan vet.

Na verloop van tijd echter, zul je vanzelf merken dat je gewicht ook langzaam gaat zakken, Dat heeft echter even tijd nodig.

Trouwens, ik zie dat je 2 kilo bent afgevallen; dat is toch keurig in vier weken ??? Meer is echt niet gezond met zo weinig overgewicht. Die 10 kilo is er niet in één jaar aangekomen, dus die hoeft er al helemaal niet in een half jaar weer af. Hoe langzamer, hoe groter de kans dat het blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een +. Je verliest gewicht aan vet en kweekt spieren aan, door je sport. Volgens mij moet je volhouden en dan gaat het verder omlaag tot je streefgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De eerste week (je bent nu ruim 5 weken bezig) ging er dus al twee kilo af. De eerste weken is het vooral vochtverlies wat debet is aan het afvallen. Dat je de laatste 4 weken niet bent afgevallen kan inderdaaad goed liggen aan het feit dat je spiermassa hebt gekweekt. Dat is hartstikke goed. Want hoe meer spiermassa, hoe meer calorieën je verbrand. Uiteindelijk slaat de balans naar de goede kant door. Dus gewoon even lekker zo door blijven gaan. Zeker ook dat sporten volhouden.
je valt dus wel maar het gaat niet meer zo snel als in het begin. dat is iets wat iedereen kent die aan het lijnen is.

je sport er ook bij dus je spiermassa kan zijn toegenomen (vergeleken met vet wegen spieren veel meer, maar de massa van spieren is minder dan dat van vet)

je conditie kan verbeterd zijn dus om calorieën te verbranden zal je meer moeten vragen van je lichaam dan in het begin om het even hard te laten werken.

mensen die echt overgewicht hebben kunnen sneller afvallen, maar jij hebt geen overgewicht dus het gaat gewoon niet zo snel.

snel afvallen is overigens helemaal niet gezond. daarbij komt het gewicht na snel afvallen er ook weer heel snel bij als je na het lijnen weer in het ouder eet/beweeg patroon valt als de kg er toch eenmaal afzijn.

wees blij dat het niet hard gaat, want met jou gewicht zou dat een teken zijn dat je heel ongezond bezig bent met lijnen.

je doet dus niets verkeerd, het gaat enkel niet zo snel als je zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#huhum... oops# je valt dus wel (auw?) maar het gaat....(yek yek bla bla) moet zijn: je valt dus wel áf , maar.... (etc.)
Sommige mensen vallen niet zo gemakkelijk af als anderen. Dit heeft te maken met je metabolisme. Op onderstaande website vind je meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week. Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten.

Volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).