Help! ik wil mijn doos een functie geven? wat te doen?

Ik heb een paar dozen waarmee ik eigenlijk niks doe. weet er iemand wat je kunt doen met een lege doos?

Toegevoegd na 5 minuten:
Jaa ik weet dat ik hem kan vullen 'xD. Zijn maar ik wil creatief er mee aan de slag gaan. Dus ik vraag om advies. Wat je nog
meer met een doos kunt doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

spullen in doen voor de opslag

je kan hem laten vullen ;)

Haha moest even lachen. Katteslaapdoos.kinderkasteel oude kranten in verzamelen.

Maak er een ''kijkdoos''van.

Maak van een grote doos een poppenhuis Kleinere dozen met deksel kun je beplakken met mooi papier en bijv ansichtkaarten, pennen, lingerie in bewaren

Op doos één schrijf je DROMEN. Op doos twee : IDEALEN en op doos drie : SOUVENIRS .Och je kunt alle kanten op met wat fantasie : een doos met strikje en brieven van vrienden is ook al een kostbare doos;

Maak in de deksel een gleuf en zet hem op het toilet. Leg er papiertjes en een pen bij en vraag iedereen of ze iets leuks willen schrijven en in de doos willen gooien. Nadat hij vol is, ga je het pas open maken en alles lezen. Avonden plezier gegarandeerd!!!

Bewaar de dozen voor sinterklaas. Altijd handig voor surprises!

Je zou kunnen overwegen om één doos te nemen om alle andere dozen (platgemnaakt) in te stoppen en ze dan bij het oud papier te zetten.

Beplakken met hetzelfde behang als van je kamer. (als je dat nog hebt) Gewone behang plaksel dun insmeren met kwast en goed aandrukken met een schone doek. Dat kan ook met mooi papier wat je in hobbywinkels kan kopen. Of met een leuk stofje bekleden, van binnen en van buiten. Bijv. met boekbinderslijm, te koop bij Pipoo's. Of met mooie platen van oude kalenders bijv. Een etiketje er op wat bij de bekleding past. Daarop schrijven wat er in zit: Foto's en bonnetjes en toegangsbewijzen en ontvangen kaarten en briefjes etc. : per jaar een doos. Of een doos voor armbanden en kettingen. Of voor make-up. Kun je de bekleding aanpassen aan de inhoud, of andersom. Als het klaar is, bespuiten met blanke spuitlak.

Saai maar wel practisch: ik bewaar er mijn aardappelen en uien in. Heb ook een doos voor het glaswerk dat naar de glasbak moet en een voor kranten die ik nog moet lezen. Toegevoegd na 8 uur: Kleinere dozen, bv van pizza's of kattenbrokjes bewaar ik om op de binnenkant te tekenen.

gebruik het karton als vulling voor knuffels boekenlegger drumstel surprise-materiaal (nog even bewaren) kleding, zoals een hoed of zelfs een kostuum aankondigingsbord isolatiemateriaal kijkdoos aquarium spel boekenkast van stapels kartonnen dozen borden van maken ophangen op straat, iedereen mag er op tekenen dartbord schaduwscherm (silhouetten knippen; als je bijvoorbeeld allemaal vlekken maakt en die vlekken eruit knipt kun je het voor je raam hangen als een soort jungle-effect, of je maakt poppen/dieren) en so much more, denk er niet te veel aan, dan krijg je op een gegeven moment vast 100-duizend ideeën Toegevoegd na 2 minuten: of zoals wij hebben gedaan: de doos verstevigen met mooi papier en er kostbare dingen in doen (emotioneel kostbaar). Mijn moeder heeft voor al ons kinderen een doos, die ze op een geschikt moment aan ons zal geven. Zij is er al jaren mee bezig, en ik denk er nog minimaal eens per maand met plezier aan, wat een voorpret

kleding in doen; sokken, leggings, bikini. enz

inklappen en wegzetten. Als je hem nodig hebt kun je hem zo pakken!

Als je niet veel om luxe geeft,zou je kunnen overwegen om er in te gaan wonen! Tallozen gingen je voor.

Beetje lastige vraag omdat ik niet weet of het mooie dozen zijn of van die wij- of bananendozen van de supermarkt. Kijk eens rond in je huis/kamer: heb je dingen die los rondslingeren? Zijn sommige dingen niet zo netjes/mooi opgeborgen als zou kunnen? Je hebt meerdere dozen. Je kunt ze aan elkaar plakken, op hun zij zetten en dan heb je een soort kast.

Je kunt het beplakken met servetten of leuk geschenkpapier en voor jezelf een soort tijdcapsule/herinneringsdoos er van maken. Je stopt er dingen in die voor jou van waarde zijn, met evt. een briefje er bij (foto's, medailles, een kadootje of briefje van een leuk persoon) Die kun je dan later als je oud bent nog eens doornemen.

als het een stevige doos is kan je er leuk pakpapier of stof overheen plakken en dan als een bijzet tafeltje gebruiken. of naast je bed dan kan je er een lampje of wekker opzetten. is het een kleinere soort schoendoos dan is het altijd handig voor foto`s

eerst mooi beplakken met mooi papier en mooie stikkers,je kunt o/a knutselspullen in een doos doen of kleine frunnikdingetjes ,kinkkers,noem het maar op.

Maak een gedachtendoos: Maak de doos mooi (zie andere antwoorden...) en tape hem goed dicht zodat hij niet te gemakkelijk open kan. Maak er een gleuf in en schrijf elke dag op een briefje wat je leuk vond aan die dag. Na een jaar maak je de doors open en lees je alle mooie momenten van het jaar terug.

je zou er een trein van kunnen maken. knutsel er wieltjes onder schilder het leuk op en maak ze allemaal aan elkaar. kedeng kedeng oeh oeh

Bronnen:
bij mijn zoon in de klas staat ongeveer zo iets

GOED bewaren,ik vang er per jaar een hoop muizen ,maar vooral vleermuizen mee in de woonkamer

Als het schoendozen of andere bruikbare dozen met deksel zijn, breng ze naar de dichtstbijzijnde basisschool of kinderopvang. Daar zijn ze er doorgaans erg blij mee!

Een doos vol cadeautjes (voor het goede doel) Er zijn zoveel kinderen die nooit van hun leven een cadeau zullen krijgen. Samaritan’s Purse heeft als doel opgevat, al deze kinderen minimaal één keer een teken van hoop te geven, door in hun leven een schoenendoos vol met cadeaus te brengen. Alle kinderen, ongeacht de leeftijd of de plaats waar ze wonen hebben behoefte aan praktische spullen als toiletartikelen, schoolspullen en natuurlijk wat speelgoed. Ieder jaar komen er enorm veel mensen in actie om een schoenendoos te vullen en bij ons in te leveren. Deze worden verscheept naar kinderen die in moeilijke omstandigheden leven. Jaarlijks worden er door Samaritan’s Purse bijna 8 miljoen schoenendozen ingezameld en verscheept naar ontwikkelingslanden en rampgebieden. Elk jaar wordt er bekeken waar de nood het hoogst is en opnieuw besloten waar we de schoenendozen naar toe sturen. De dozen wordern verdeeld over meer dan 100 landen. Er wordt bij iedere doos een kleine bijdrage gevraagd voor de verscheping. Natuurlijk zijn sommige afgelegen plaatsen bijvoorbeeld diep in Afrika moeilijker te bereiken. Deze extra kosten zullen wij niet doorberekenen naar de deelnemers, voor € 10 verschepen we twee schoenendozen.

Bronnen:
http://www.allegoededoelen.nl/index.php?pr...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100