Help! ik wil mijn doos een functie geven? wat te doen?

Ik heb een paar dozen waarmee ik eigenlijk niks doe. weet er iemand wat je kunt doen met een lege doos?

Toegevoegd na 5 minuten:
Jaa ik weet dat ik hem kan vullen 'xD. Zijn maar ik wil creatief er mee aan de slag gaan. Dus ik vraag om advies. Wat je nog
meer met een doos kunt doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''ik wil mijn doos een functie geven'' LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht precies hetzelfde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vullen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht hetzelfde als Naatje en C4th. Drei Seelen, eine Gedanke ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
great minds think alike ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P Iedereen plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@naatje: Great minds?? Dacht eerder aan de dirty mind being a joy forever :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Drei Dummen, eine Gedanke - althans, zo ken ik hem. Maak daar trouwens maar vier van... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of vijf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of 6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
absoluut 8!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negen, bij deze....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, hier nog iemand met een lege doos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stevige, liefst kale, doos levert in de verhuur aardig wat geld op. Met een paar van die dozen is je kostje gekocht. wel goeie afspraken maken vooraf... niet meer in laten stoppen dan de dozen kunnen handelen en niet te nat laten worden.. daar worden ze maar slap van. en rouleren! als je steeds dezelfde doos verhuurd wordt de rest maar stoffig. Voor je t weet groeit er spinrag op en dan maakt zo'n doos toch een stuk minder aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gee, jeetje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin me af te vragen of de reactie van Gee niet eerst een antwoord geweest is dat door het moderaille verplaatst is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat??? :P verhuisdozen zijn peperduur hoor! en als iedereen er stickers op plaatst of gaat beschrijven zijn ze al snel onbruikbaar :(
maar als mensen ze netjes houden gaan ze lang mee en kun je er aardig op verdienen. toch???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ik me toch onschuldig! Had niks door tot ik al deze reacties las.. sjonge jonge jonge.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zit een aardig stelletje vunzen hier geloof ik hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich wil ik wel helpen wat dozen te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk + voor de vraagstelling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en @gast17933
Lolzz waarmee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben fan van jullie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Robm XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meisjes van 19, die heel andere dingen doen met hun doos.

Antwoorden (24)

spullen in doen voor de opslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan hem laten vullen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je avatar zeg veel over dit antwoord -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach iemand moest de opmerking toch maken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha nee jack,,gelukkig heeft die van jouw wel 2 talenten......... @ love: stomme reactie ;)
Haha moest even lachen.
Katteslaapdoos.kinderkasteel oude kranten in verzamelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een ''kijkdoos''van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind een 19 jarige dat boeiend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfoeh ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een 19 jarige vind een doos ALTIJD boeiend...WAT voor een doos dan ook ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@naatje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briljant antwoord... "Wil jij mijn kijkdoos even zien".... Hahahaha... 't Wordt hier nu toch echt te gezellig. Ik denk dat ik maar even wat anders ga doen, morgen weer vroeg dag :)
Maak van een grote doos een poppenhuis
Kleinere dozen met deksel kun je beplakken met mooi papier en bijv ansichtkaarten, pennen, lingerie in bewaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op doos één schrijf je DROMEN. Op doos twee : IDEALEN en op doos drie : SOUVENIRS .Och je kunt alle kanten op met wat fantasie : een doos met strikje en brieven van vrienden is ook al een kostbare doos;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx goeie tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dromen, idealen, souvenirs.. WOW! :)
Maak in de deksel een gleuf en zet hem op het toilet.
Leg er papiertjes en een pen bij en vraag iedereen of ze iets leuks willen schrijven en in de doos willen gooien.

Nadat hij vol is, ga je het pas open maken en alles lezen. Avonden plezier gegarandeerd!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaar de dozen voor sinterklaas. Altijd handig voor surprises!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen om één doos te nemen om alle andere dozen (platgemnaakt) in te stoppen en ze dan bij het oud papier te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beplakken met hetzelfde behang als van je kamer.
(als je dat nog hebt) Gewone behang plaksel dun insmeren met kwast en goed aandrukken met een schone doek.
Dat kan ook met mooi papier wat je in hobbywinkels kan kopen.
Of met een leuk stofje bekleden, van binnen en van buiten. Bijv. met boekbinderslijm, te koop bij Pipoo's.
Of met mooie platen van oude kalenders bijv.

Een etiketje er op wat bij de bekleding past.
Daarop schrijven wat er in zit:
Foto's en bonnetjes en toegangsbewijzen en ontvangen kaarten en briefjes etc. : per jaar een doos.
Of een doos voor armbanden en kettingen.
Of voor make-up.

Kun je de bekleding aanpassen aan de inhoud, of andersom.

Als het klaar is, bespuiten met blanke spuitlak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Saai maar wel practisch: ik bewaar er mijn aardappelen en uien in. Heb ook een doos voor het glaswerk dat naar de glasbak moet en een voor kranten die ik nog moet lezen.

Toegevoegd na 8 uur:
Kleinere dozen, bv van pizza's of kattenbrokjes bewaar ik om op de binnenkant te tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je ze dan ook nog? of gaat die doos op een gegeven moment ook weg? :-))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hier wordt alles gelezen, hoe oud ook. Maar als de kranten al ouder zijn verliezen een aantal artikelen wel hun waarde en die sla ik dan over of lees ze maar gedeeltelijk.
gebruik het karton als vulling voor knuffels
boekenlegger
drumstel
surprise-materiaal (nog even bewaren)
kleding, zoals een hoed of zelfs een kostuum
aankondigingsbord
isolatiemateriaal
kijkdoos
aquarium spel
boekenkast van stapels kartonnen dozen
borden van maken
ophangen op straat, iedereen mag er op tekenen
dartbord
schaduwscherm (silhouetten knippen; als je bijvoorbeeld allemaal vlekken maakt en die vlekken eruit knipt kun je het voor je raam hangen als een soort jungle-effect, of je maakt poppen/dieren)

en so much more, denk er niet te veel aan, dan krijg je op een gegeven moment vast 100-duizend ideeën

Toegevoegd na 2 minuten:
of zoals wij hebben gedaan: de doos verstevigen met mooi papier en er kostbare dingen in doen (emotioneel kostbaar). Mijn moeder heeft voor al ons kinderen een doos, die ze op een geschikt moment aan ons zal geven. Zij is er al jaren mee bezig, en ik denk er nog minimaal eens per maand met plezier aan, wat een voorpret
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleding in doen; sokken, leggings, bikini. enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inklappen en wegzetten. Als je hem nodig hebt kun je hem zo pakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet veel om luxe geeft,zou je kunnen overwegen om er in te gaan wonen! Tallozen gingen je voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet wat ik er van vind, -0 en +0 dan maar:D
Beetje lastige vraag omdat ik niet weet of het mooie dozen zijn of van die wij- of bananendozen van de supermarkt.
Kijk eens rond in je huis/kamer: heb je dingen die los rondslingeren? Zijn sommige dingen niet zo netjes/mooi opgeborgen als zou kunnen?
Je hebt meerdere dozen. Je kunt ze aan elkaar plakken, op hun zij zetten en dan heb je een soort kast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beplakken met servetten of leuk geschenkpapier en voor jezelf een soort tijdcapsule/herinneringsdoos er van maken.
Je stopt er dingen in die voor jou van waarde zijn, met evt. een briefje er bij (foto's, medailles, een kadootje of briefje van een leuk persoon)
Die kun je dan later als je oud bent nog eens doornemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het een stevige doos is kan je er leuk pakpapier of stof overheen plakken en dan als een bijzet tafeltje gebruiken.
of naast je bed dan kan je er een lampje of wekker opzetten.

is het een kleinere soort schoendoos dan is het altijd handig voor foto`s
13 jaar geleden
eerst mooi beplakken met mooi papier en mooie stikkers,je kunt o/a knutselspullen in een doos doen of kleine frunnikdingetjes ,kinkkers,noem het maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een gedachtendoos: Maak de doos mooi (zie andere antwoorden...) en tape hem goed dicht zodat hij niet te gemakkelijk open kan. Maak er een gleuf in en schrijf elke dag op een briefje wat je leuk vond aan die dag. Na een jaar maak je de doors open en lees je alle mooie momenten van het jaar terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou er een trein van kunnen maken. knutsel er wieltjes onder schilder het leuk op en maak ze allemaal aan elkaar. kedeng kedeng oeh oeh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GOED bewaren,ik vang er per jaar een hoop muizen ,maar vooral vleermuizen mee in de woonkamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het schoendozen of andere bruikbare dozen met deksel zijn, breng ze naar de dichtstbijzijnde basisschool of kinderopvang. Daar zijn ze er doorgaans erg blij mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een doos vol cadeautjes (voor het goede doel)

Er zijn zoveel kinderen die nooit van hun leven een cadeau zullen krijgen. Samaritan’s Purse heeft als doel opgevat, al deze kinderen minimaal één keer een teken van hoop te geven, door in hun leven een schoenendoos vol met cadeaus te brengen.

Alle kinderen, ongeacht de leeftijd of de plaats waar ze wonen hebben behoefte aan praktische spullen als toiletartikelen, schoolspullen en natuurlijk wat speelgoed.

Ieder jaar komen er enorm veel mensen in actie om een schoenendoos te vullen en bij ons in te leveren. Deze worden verscheept naar kinderen die in moeilijke omstandigheden leven.

Jaarlijks worden er door Samaritan’s Purse bijna 8 miljoen schoenendozen ingezameld en verscheept naar ontwikkelingslanden en rampgebieden. Elk jaar wordt er bekeken waar de nood het hoogst is en opnieuw besloten waar we de schoenendozen naar toe sturen. De dozen wordern verdeeld over meer dan 100 landen.

Er wordt bij iedere doos een kleine bijdrage gevraagd voor de verscheping. Natuurlijk zijn sommige afgelegen plaatsen bijvoorbeeld diep in Afrika moeilijker te bereiken. Deze extra kosten zullen wij niet doorberekenen naar de deelnemers, voor € 10 verschepen we twee schoenendozen.