Is het volgens de meest gehandhaafde huisregels normaal om in een sportschool met korte of lange (trainings)broek te trainen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ligt er ook aan hoe kort je korte broek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in ieder geval met korte of lange broek inderdaad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka: Langer dan een onderbroek in ieder geval :P @Haivon: Hahaha, dat lijkt me wel vrij logisch inderdaad! Alleen nu eerste les, dus eerst allerlei dingen opmeten en testjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je jezelf het prettigst in voelt, dat straal je ook uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, die testjes... Succes!

Het beste antwoord

In de meeste regelementen staat daar niets over genoemd.
Informeel dragen de meesten in de zomer een korte broek (knie) en in de winter een lange.

Bij sommige sportscholen is het voor heren wel verboden hemdjes te dragen. Altijd mouw verplicht, al is ie kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja mouw verplicht,maar bij mijn sportschool houden veel mensen er zich niet aan,kerels willen hun spierballen showen en de strakke vrouwen hun jawel....strakke lijf.
Ook weinig die na gebruik van apparatuur het even wat schoonmaken!

Andere antwoorden (4)

Dat maakt niet uit. Wat jij wil.

Toegevoegd na 1 minuut:
De een draagt een lange broek, de andere een korte.

In de zomer houdt je het bv. moeilijk 1.5 uur uit op de loopband met een lange broek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n ruimte is het over het algemeen altijd rond de 20 graden, iets koeler wellicht. Maar bedankt voor je antwoord!
Ritsuka
12 jaar geleden
1 1/2 uur loopband? Lijkt mij erg lang en niet zo effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ok. Maar je hebt mensen die 1.5 uur cardio doen.
dit maakt niet uit je mag zelf weten wat je aan wilt doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat maakt helemaal niks uit je ziet het beide.
als je het snel warm hebt doe je een korte aan. Heb je het vaker koud doe je een lange aan want dat is warmer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van de huisregels af. Ik heb zelf bij Sportcity getraind en daar mocht men geen hemdjes en mouwloze shirtjes dragen.
Officieel ivm de hygiene, maar als men leden zonder handdoek laat trainen of onjuist gebruik hiervan, gaat dit er bij mij niet in.
De ongeschreven reden is om een bepaald publiek buiten te houden. Helaas moet je je aan de huisregels houden. Het kan dus een reden zijn ergens bewust niet te gaan trainen.
Een sportclub is nl een besloten club waar je alleen tegen bv betaling, je lid mag worden. Vandaar dat dit is toegestaan.