Wat is het "nut" van een full body workout?

Is dit aan te raden? Ook goed als je wilt droogtrainen? Heeft iemand ook bepaalde voorbeelden of schema's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Het is zeker aan te raden om een full body workout te doen. Door meerdere spiergroepen in korte tijd te gebruiken, ben je zeer effectief bezig met trainen.
Voor voorbeeldschema's raad ik je aan op de site van Bodyrock te kijken www.bodyrock.tv
Op die site kun je allerlei gratis trainingsschema's vinden, meestal zeer intensief in korte tijd.

Een getraind lichaam is 70% voeding en 30% training. Kijk dus ook zeker naar wat je momenteel eet, en pas dat samen met je trainingsschema aan.
Op deze site kun je veel tips vinden over voedingsschema en sporten: http://www.bodybuilding.com/guides/
Kies wat je doel is, en je krijgt de info die je nodig hebt om dit te bereiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het beste is een combinatie van cardio en krachttraining.
Ik zie dat je een iPhone hebt, dan raad ik je aan de Nike Training Club app te downloaden.
Daar vind je ook allerlei trainingen. De app is meer gefocust op vrouwen, maar als man kun je de oefeningen zwaarder maken door ze aan te passen of zwaardere gewichten te gebruiken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft die nike app, echt kracht schema's? Ook qua cardio?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik gebruik de app zelf ook regelmatig. Je kunt kiezen uit verschillende categorieen, je hebt strength en cardio er bij staan, en dan kun je kiezen uit 30 minuten of 45 minuten trainen.
Probeer het eens uit, het kan zeker een aanvulling zijn op je schema. Ik wissel het zelf af, de ene keer via Nike, dan eens iets via Youtube volgen, of Bodyrock. Bodyrock is denk ik de beste keuze voor krachttraining.
Ritsuka
12 jaar geleden
Maar onderschat ook zeker je voeding niet, je kunt trainen wat je wilt, maar als je voeding verkeerd is, bereik je weinig. Op de Bodybuilding site die ik gaf, vind je voedingsschema's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik let nauwkeurig op mijn voeding. Dat is het probleem of issue niet, bedankt in ieder geval. Goed dat je dat wel benadrukt. Ik hou me namelijk veel bezig met gezonde voeding en fitness, maar was gewoon benieuwd naar algemene facts over een full body workout.
De Nike app ziet er goed uit. Moet 'm alleen nog downloaden, heb geen ruimte meer, haha!!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb zelf de volgende sport apps: Nike Training, GAIN Fitness en Gymboss. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe ook bodyrock, ik vind het fantastisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch echt meer voor dames, maar de Nike App is wel echt goed gemaakt. Zeker een topper! Ik hou me toch bezig met de Men's Health app
Ritsuka
12 jaar geleden
Uiteraard kun je niet letterlijk een schema van iemand anders overnemen, maar je kunt wel een aantal eetschema's bekijken om een beetje een idee te krijgen. Daarna pas je het aan zodat het voor jou geschikt is.
Als je de term droogtrainen gebruikt, moet je wel op de hoogte zijn van de principes van krachttraining en voeding. Als je dat nog niet bent is het bovengenoemde bodybuilding.com inderdaad een goed startpunt. Of praat eens met de brede mannen in je sportschool.

Zorg dat je echt goed geïnformeerd bent voordat je zwaar gaat trainen, want zonder goede voeding en suppletie ga je in het beste geval je doelen niet halen en in het slechtste geval loop je echt risico's op beschadigingen van spieren en organen.

Succes!!