welk spel kan je doen met een bal

ik wil met een bal spelen maar ik wil geen voetbal doen maar iets anders.....

xxcynthiaroos...(L)(L0

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met:
xxcynthiaroos…(L)(L0

Antwoorden (9)

Trefbal
Ballenbingo
Eindbal
Hoepelbal

Hier vindt je nog veel meer
http://members.multimania.nl/pbkoning/balspel/balspel.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lummelen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Of stoepranden, ook leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze spellen zijn bij ons op het schoolplein favoriet:

- Fopbal
Laat de kinderen in de kring staan met de handen achter hun rug. Eén kind staat in het midden. Dat kind gooit de bal rustig naar een wilelkeurig kind. Als het kind de bal vangt en terug gooit, dan mag het kind blijven staan. Het kind moet de handen weer op de rug doen. Valt de bal op de grond dan is het kind waar de bal naar toe gegooid werd af. Het kind moet gaan zitten. Soms fopt de ballengooier een kind door te doen alsof het alsof gooit. Wanneer de handen van het kind voor de gooier zichtbaar wordt, is de 'vanger' af en moet het kind gaan zitten. Het spel gaat door totdat er nog 1 kind overblijft in de cirkel.

- Koningsbal
Teken met krijt een vierkant van ongeveer 4 bij 4 meter. Verdeel dit in 4 vakken van 2 bij 2 meter. De vakken zijn genummerd van 1 tot en met 4. In elk vak staat een kind. De andere kinderen wachten buiten het vak. Het kind in vak 1 is de koning en mag beginnen. Het slaat een volleybal met z'n hand eerst op de grond in zijn eigen vak waarna het moet stuiteren in een ander vak. Het kind in dat vak slaat de bal naar een willekeurig ander vak (de bal hoeft niet meer eerst te stuiteren in het eigen vak). Wanneer een kind een fout maakt moet het achteraan sluiten bij de wachtende kinderen. Een nieuw kind gaat naar vak 4 en de andere kinderen schuiven een plaats op als dat nodig is. Wie het goed speelt wordt na een tijdje 'de koning' en probeert dat natuurlijk zo lang mogelijk te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaelic football
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basketbal
volleybal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga leren jongleren. Das met drie ballen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basketbal
Trefbal
Softbal
Honkbal
Korfbal
Hooghouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel meer dan 25 mogelijkheden met een bal:
A

* Afvalbal

B

* Ballon volleybal
* Balspelen
* Balwerpspel
* Beachvolleybal

C

* Cowboys en indianen

D

* Dood of levend

F

* Fysiek kontakt

H

* Handdoek volleybal

I

* Iemand is m niemand is m
* Inhaalbal

J

* Jonkvrouwe

K

* Koppen vangen
* Krabbenbal
* Krachtbal
* Kringspelen
* Krokodillenbal
* Kruip rugby

L

* Lummelen

O

* Olifantenjacht

P

* Poortbal

S

* Schootbal
* Schrikbal

S cont.

* Selectie kinderweekend adr
* Stand in de mand
* Stuiterbal

T

* Tien-Bal
* Triad

V

* Veldspelen
* Vijf-Bal
* Voetbal
* Volleybal
* Vos en eend

W

* Walvisjacht
* Warm weer spelen