Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is wereldwijd de meest beoefende sport?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast voetbal/cricket
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Synchroonzwemmen.
Frimu2
12 jaar geleden
Transport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk diepzeedammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol c4th! xD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voetbal staat op nummer 1. Cricket is 2. En veldhockey 3.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn favoriet op 3! Had ik niet verwacht. Wereldwijd?
Amadea
12 jaar geleden
Ja, er staat bij dat de ranking wereldwijd is!

Andere antwoorden (3)

1.cricket
2. Voetbal

Daarns wordt het moeilijker om te bepalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen, alleen wordt dit niet echt gezien als sport, meer als vrije tijdverdrijf. Voetbal scoort ook goed, wereldwijd is dit erg populair, zeker in Europa en Afrika. Omdat Europa heel dicht bevolkt is wordt dit al snel een populaire sport.

Maar zwemmen scoort het hoogst, maar zoals ik al aangaf is zwemmen het populairste op sport gebied, al is dit meer uit het vrije tijd perspectief. Maar ook omdat het nodig wordt geacht je kan immers niet gaan vissen als je niet kan zwemmen (op een bootje althans) en dit is in sommige landen nodig om te overleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het frappante is dat men altijd meteen aan een bewegingssport (bijvoorbeeld zwemmen) denkt, maar de meest beoefende sporten zijn denksporten. En het zijn denksporten die iedereen kan beheersen en die door iedereen te betalen zijn, namelijk KAARTEN en DAMMEN. Men noemt altijd snel voetbal, maar vergeet niet dat deze sport procentueel gezien door bijzonder weinig vrouwen op de wereld wordt gedaan. Kaarten en dammen worden ook veel door dames gedaan. Daarom scoren deze twee (denk)sporten ontzettend goed. Een eenvoudig antwoord op een simpele, maar leuke vraag !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding