Waarom dragen honkballers altijd petjes?

Helmen zijn logisch. Die dragen sommige honkballers voor de veiligheid, maar waarom draagt de rest altijd petjes? Hoort dit echt bij het outfit of heeft dit een functie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (3)

Het is ook een vorm van zonwering.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zelfs als er geen zon is dragen ze de pets want het hoort ook bij hun 'uniform' maar oorspronkelijk is het bedoelt zodat je niet zo snel in de zon kijkt als je omhoog kijkt naar een vallende bal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste heeft het een praktisch nut als zonneklep. Ga maar na als je in het outfield staat en er komt een hoge bal dan is het niet fijn de bal te missen door de zon

Ten tweede in de tijd dat baseball echt begon, ging niemand de deur uit met een hoofddeksel (dikwijls een hoed). Ook niet als men ging sporten. Bij vroegere tenues hadden ze zelfs slobkousen aan. Een hoed was voor normale omstandigheden en werd op de diamond vervangen door de pet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriend van me speelt ook honkbal en zijn pet is van hard materiaal. Zo heb je dus geen helm nodig, en heb je ook nog eens minder last van de zon...

Ik weet niet of de standaard petjes altijd van dit harde materiaal zijn gemaakt.