Ik heb normaal een maat 38, maar nu heb ik de kans om MBT afgeronde zool schoenen te kopen die een maat groter zijn, doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Het probleem met te grote schoenen is vaak dat je er of bij de hak steeds uitschiet, of, in het geval van dichte schoenen, er veel ruimte om je voet is, waardoor een beetje aan je voet hangt.
Het eerste probleem kan je oplossen door watjes in de neus van je schoen te doen. Hierdoor wordt je voet verder naar achter geduwd, en komt je voet dus beter in de hak van de schoen te zitten.
Het tweede probleem is te verhelpen door een extra zool in je schoen te leggen. Deze kan je gewoon bij de schoenenwinkel kopen. Hierdoor komt je voet hoger in de schoen te zitten, wordt daardoor tegen de bovenkant geduwt en dus schuift de schoen niet meer om je voet heen.
Je kunt deze twee oplossingen natuurlijk ook combineren als je schoenen een flink stuk groter zijn dan je voet. Denk er wel goed over na, of je deze schoenen echt wil hebben en of je de moeite wil nemen er deze, of andere aanpassingen in te doen. Een te grote schoen is niet schadelijk voor je voeten, een te kleine wel, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! Prima oplossingen om dat minieme verschil op te vangen.

Andere antwoorden (1)

Je moet het helemaal zelf weten. Maar omdat je erom vraagt: ik zou het nooit doen. Schoenen dienen in de eerste plaats om lekker op te lopen. Toch? En ik kan je garanderen dat je met te grote schoenen niet lekker gaat lopen. Persoonlijk zou ik liever lekker lopen op merkloze schoenen dan op schoenen van het allerduurste merk op de wereld.