Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom gaan ze bij rugby zonder en bij football met bescherming het veld op?

Terwijl veel zeggen dan rugby veel ruiger is dan football, maar er gebeuren meer ongelukken bij football toch?

En waarom is rugby dan ruiger?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Echt, die antwoorden slaan nergens op, dit is tenminste behulpzaam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Echt, die antwoorden slaan nergens op, maar dit is tenminste "behulpzaam"!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, ik wou hem ff veranderen net toen ik op enter drukte maarja.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het vergelijken van sporten is wat vaak gebeurd, zeker door de beoefenaars van de sporten. Wat dan ontstaat is een appel met peren vergelijking. En dat gebeurd ook bij rugby en American football.

Waarbij bij American football het spel ophoud, begint het rugby pas.

Bij rugby mag alleen de baldrager worden gehinderd, bij American football op het moment dat de bal gespeeld wordt iedereen.

Zo zijn er nog tal van verschillen tussen beide sporten die het met elkaar vergelijken moeilijk maakt.

En wat ruiger is. Ik denk dat beide sporten wel ruige onderdelen heeft, en minder ruige onderdelen die toch door leken als ruig worden gezien.

De basis van beide sporten is door samen te werken te scoren, en door hard maar eerlijk het de tegenstander onmogelijk te maakt om dit te doen. Niet aanstellen, en respect hebben voor beslissingen van de scheidsrechter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! In de 3e alinea staat wat ik zocht!

Andere antwoorden (2)

bij rugby houden ze van pijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uuuh, nee, ik houd niet van pijn dus...
ik denk dat dat is omdat de sport zo ontwikkeld is, en rugby agressiever is dan voetbal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb het over dat ze bij american footbal beschermd het veld op gaan en bij rugby onbeschermd, zo ingewikkeld is dat toch niet??

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding