Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schaatsen: Waarom luiden ze de bel voor de laatste ronde bij de 500 meter?

Ik bedoel: Ze weten toch dat ze maar 1 ronde (en een beetje) moeten rijden? Waarom dan toch die bel voor de laatste ronde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat er bij de laatste ronde ALTIJD de bel luiden. Het is misschien dan wel niet helemaal nodig, maar het is wel net zo consequent om het dan ook op de 500 meter te doen.
Want waar trek je anders de grens? Is het bij de 1000 meter niet ook heel logisch dat je 2,5 rondje moet rijden? De schaatsers kunnen toch wel tot 2,5 tellen?
Nee, bij het schaatsen doen ze het gewoon altijd. En niemand heeft er last van. Misschien geeft het horen van het belletje wel extra kracht 'nog 1 ronde! sprinten nu!'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zie eerder gestelde vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/why-the-belletje-five-hundred.45246
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me evident dat ze dit doen om te voorkomen dat de schaatser abusievelijk denk dat het het laatste rondje is. Belletje = nog 1 rondje en dan knallen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou toch met het ijs in Vancouver best eens het geval kunnen zijn. En dan bedoel ik niet dement!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bel wordt altijd geluid bij het laatste rondje, zo ook dus bij 500 meter. Bij langere afstanden wordt het ineens wel logisch, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken...
Standaard Procedure
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding