hoe test ik of water zwemwater is?

hallo,

ik wil graag weten hoe kan ik op een marnier testen of water uit een sloot goed genoeg is voor zwemwater.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Antwoorden (2)

Bij iedere zwembad winkel kun je strips kopen. Deze verkleuren als je ze in het water houd. Naarmate de verkleuring kun je aflezen of het binnen bepaalde veilige waardes is.
Maar voor een slootje, zitten er natuurlijk geen chloor in en dergelijke. Het beste zou zijn om een bacteriekweek-je te maken, en te testen of er schadelijke bacteriën in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe lang vantevoren je dat wilt weten en het ligt er aan hoeveel je daar voor over hebt.

Er zijn allerlei testen te koop, allemaal met een eigen gebruiksaanwijzing.

http://www.watershop.aquatechnic.nl/index.php?item=water-test_meten&action=page&group_id=21&lang=NL

Je moet dan natuurlijk wel weten wat je wilt testen.
Misschien heb je iets aan de snelle testen voor vijverwater, maar wat voor een vis gevaarlijk is, hoeft dat voor een mens niet te zijn:
http://www.wilkoi.nl/producten/overig/watertesten

Weet je wat?
Ik zou maar uit die sloot blijven als je het niet vertrouwd.
Je kunt per slot van rekening werkelijk OVERAL ziek
van worden.........