Waarom is WWE geen echt worstelen maar wel meer kunstjes doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (5)

Omdat het allemaal ingestudeerd is. Het is gewoon voor de show.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die meer willen betalen voor dit soort entertainment dan voor echt worstelen.
12 jaar geleden
Omdat echt worstelen veel minder interesant is (als kijker die er niks van af weet) dan een rey mysterio die big show een 619 geeft en the undertaker die the miz toadstoned
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je jezelf net zo goed de vraag stellen waarom je bij voetbal niet de bal met de hand mag raken en met korfbal wel :).
Het heet WWE om de schijn te wekken dat het om een echte worstelwedstrijd gaat. Er zijn veel kinderen in de zaal en die denken dat ook dat het echt is.

Maar het is gewoon een show. Het is geen wedstrijd, alles ligt van te voren al vast wie er gaat winnen. Doet er overigens niets van af dat deze mannen echte sportmannen zijn anders zouden ze bij al die vallen allang geblesseerd raken. En als ze niet zouden sporten dan zouden ze er ook niet zo uitzien :).

Puur om de schijn te wekken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed antwoord! +je
WWE is show worstelen, pro wrestling heet dit worstelen. Dit is een andere categorie van worstelen evenals sumo worstelen, die ook niet veel weg heeft van 'gewoon' worstelen. zo zijn er nog een paar vormen van worstelen, met duidelijke verschillen.

uit de quest magazine: Worstelen als entertainment werd eind 19e eeuw populair in de VS. Toen had je catch, een gewone worstelpartij voor geld, zonder uitbundige kostuums. Vechters trokken langs kermissen en gaven tegen betaling shows weg. In de jaren 30 werden de worstelshows steeds spectaculairder en commerciëler. Om meer publiek te trekken, maakte de managers de kostuums van de vechters steeds theatraler. in de jaren 60 ontstonden grote commerciële worstelorganisaties als WWE (World Wrestling Entertainment) die het showworstelen op tv brachten.
Bronnen: