Wat heb je nodig om foto's te mogen maken op het circuit van assen tijdens wedstrijden binnen de hekken,langs de baan.?

Vergunning,perskaart?

Toegevoegd na 3 minuten:
Welke papieren of toestemming heb je nodig.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Tijdens de TT is er maar beperkt ruimte voor journalisten. Niet iedereen wordt toegelaten. De organisatie Dorna, die de rechten heeft, wil van iedere verslaggever zien in wiens opdracht hij of zij naar de TT komt. Verder moet de opdrachtgever laten zien wat in eerder jaren met de TT in Assen is gedaan.

In het perscentrum is ruimte voor 300 journalisten. Daarnaast zitten er verslaggevers tijdens de races op de commentaarposities en lopen er fotografen en cameramensen rond. Dat perscentrum is tot drie uur 's nachts open, want er zijn journalisten van Japan tot Amerika en dus zijn de werktijden in die landen verschillend. De felle strijd in de MotoGP tussen Stoner, Rossi en Lorenzo heeft de interesse voor de TT van zaterdag in de hele wereld nog verder aangewakkerd.

Ook de opkomst van internet voor een nieuwe categorie 'journalisten', die moeten zelfs betalen om verslag te mogen doen. Maar geld alleen verschaft ook nog geen toegang tot de persruimtes van de TT. Niet iedereen die een website begint wordt als journalist binnengelaten. Dat kan volgens perschef Peter Schorer eenvoudig niet', zo legde hij woensdag uit in TT Radio Drenthe. 'De ene begrijpt dat, het is een spel, een ander heeft er helemaal geen begrip voor. ' En desondanks had Schorer te veel mensen op papier, die eigenlijk wel naar binnen zouden moeten. 'Dan is het een kwestie van onderhandelen met Dorna en dat contact is heel goed.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent je bronvermelding vergeten: http://www.racesport.nl/MotoGP/MotoGP/tt-week-strenge-selectie-journalisten-bij-alice-tt-assen/tabid/63/iNews_ID/7704/Default.aspx