Kan een sportvereniging zijn leden verplichten om taken te verrichten zoals bar, onderhouds en coach/leider/scheidsrechter diensten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (8)

Als je een beetje gemotiveerde mensen heb zullen ze niet moeilijk doen toch ?
Bovendien hoe meer betrokken hoe meer vreugd.
of is dit een club waar maar weinig mensen de kar trekken ?
dan zou ik toch maar snel een ultimatum stellen en anders de club opheffen.
14 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar dan hoef je het nog niet te doen... Ze kunnen van alles vragen, maar je kunt toch ook weg uit die club als je dat wil...

Ze kunnen je niet tegen je wil dwingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het hier om vrijwilligers werk gaat lijkt het me niet dat dat verplicht kan worden, dan is het weinig vrijwillig meer.
Wel kan het zo zijn dat het voortbestaan van de vereniging afhangt van een nieuw aantal vrijwilligers, een dringende oproep kan dan zeker wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van het feit of je dat kan verplichten doe je dat gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast9427;

Als een openbare algemene ledenvergadering met zo'n verplichting heeft ingestemd zou dat in principe kunnen ja. Leden die niet aan hun plichten voldoen kunnen dan eventueel worden geschorst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het opgenomen is in de statuten (voorwaarden) dan kan dat. Moeilijk blijft het wel, want de een is altijd bereid meer te doen als een ander. Ook is het moeilijk om bijvoorbeeld ouders "te dwingen"deze zijn immers geen lid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als het in de statuten/regels/voorwaarden staat, en jij akkoord bent gegeaan daarmee. Dat wil zeggen, als jij op je inschrijfforumlier hebt staan: ik ga akkoord met ..., en daar staat het in dan mag het. Staat er niets of niet in regels oid die jij hebt ondertekent hoef je niets te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, staat vaak al in de regelementen. ( die niemand leest als ze zich aanmelden)
Veel sportbedrijven verdelen deze taken onder de teamleden om de club draaiende te houden. Ook werken er veel vrijwilligers mee.