Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij hoeveel cm dikte ijs kan je schaatsen?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan bij geen enkele ijsdikte schaatsen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rond de 7 cm maakt hert betrouwbaar ijs.

http://members.chello.nl/m.schavemaker1/Achtergrond/IJsaangroei%20en%20ijsdikte.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: Voor een elfstedentocht wordt 15cm als minimum aangehouden, en 12 cm wordt voor georganiseerde grote tochten aanbevolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hangt van je schaats kunsten en snelheid af. Het kan al vanaf 3 cm. Maar dan moet je wel in beweging blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1cm ... hangt namelijk af van de ondergrond ... kijk maar naar de man die in zijn tuin een schaatsbaan heeft gemaakt voor zijn dochters ... als de ondergrond ook ijskoud en hard is (lees straatstenen) dan kan je met 1cm best leuk schaatsen
op water word dit dus een ander verhaal omdat het geen vaste ondergrond is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je wilt dat je niet door het ijs zakt is de dikte van het ijs ook afhankelijk van hoeveel jezelf weegt, stel je ziet een kind van 5 jaar op het ijs, je bent zelf 25 jaar , het ijs is wel sterk genoeg om dat kind te houden maar misschien geen volwassen, dus ja kinderen kunne gauwer (over dunner ijs) schaatsten dan volwassenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zo doe ik het zelf ook vaak.
Als ik volwassen kerels op het ijs zie, weet ik in ieder geval dat ik met 52 kg er niet snel doorheen ga zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij... Je net de druppel bent waardoor 't ijs het alsnog begeeft :). (Als je bij elkaar in de buurt bent.)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding